NIMITYKSIÄ AHLSTROMIN YLIMMÄSSÄ JOHDOSSA

Ahlstrom Oyj:n hallitus on vahvistanut seuraavat nimitykset:

Jukka Moisio, FiberComposites-divisioonan johtaja ja johtoryhmän jäsen, on nimitetty Ahlstrom Oyj:n varatoimitusjohtajaksi ja toimitusjohtajan sijaiseksi 15.9.2003 alkaen.

Diplomiekonomi Svante Adde on nimitetty talousjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 15.9.2003 alkaen. Hän seuraa tehtävässään talousjohtaja Bjarne Mittsiä, joka on nimitetty Oy Rettig Ab:n toimitusjohtajaksi.

Svante Adde työskenteli aiemmin toimitusjohtajana kansainvälisessä investointipankkikonserni Lazardissa. Vuodesta 1989 hän vastasi Lazardissa yritysrahoituksesta Pohjoismaissa asemapaikkanaan Lontoo. Vuodesta 2000 hän toimi myös Tukholmassa sijaitsevan Lazard AB:n toimitusjohtajana.

Adden vastuualueet Ahlstromissa ovat konsernin rahoitus-, laskenta- ja controllertoiminnot, yrityssuunnittelu, sisäinen tarkastus sekä talousviestintä.

- Svante Adden osaaminen ja kokemus tukevat erinomaisesti Ahlstromin liiketoimintaa sekä listautumispyrkimystämme ja tulevia kasvuhankkeitamme, toteaa Ahlstrom Oyj:n toimitusjohtaja Juha Rantanen.

Juha Rantanen, toimitusjohtaja, puh. 010 888 4700
Svante Adde, puh. +44 7767 471 787

Ahlstrom on johtava korkealaatuisten kuitumateriaalien valmistaja, joka palvelee erikoistuotemarkkinoita kaikkialla maailmassa. Yhtiön kuituratkaisuja käytetään laajalti jokapäiväisissä tuotteissa ympäristön, terveydenhoidon, kuljetuksen, pakkausalan sekä kotien ja toimistojen erilaisiin tarpeisiin. Yhtiöllä on yli 150-vuotinen historia, ja tällä hetkellä sen palveluksessa on noin 6 600 henkilöä. Ahlstromilla on tuotantolaitoksia ja myyntikonttoreita yli 20 maassa viidessä maanosassa. Ahlstromin kuitumateriaalituotannon liikevaihto vuonna 2002 oli 1,8 mrd. euroa. Yhtiön Internet-osoite on www.ahlstrom.com.