Ahlstrom terävöittää painopistettään tapettimateriaaleissa

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 5.4.2013 klo 10.00

Ahlstrom, globaali korkealaatuisten kuitumateriaalien valmistaja, jatkaa investointejaan tapettimateriaalien tuotekehitykseen ja tuotantoon. Ahlstrom on maailman johtavia tapettimateriaalien valmistajia.

Yhtiö on kehittänyt Osnabrückin tehtaalla Saksassa kuitukangaspohjaisen tapettimateriaalin, joka kuuluu Ahlstrom EasyLife(TM) -tuoteperheeseen. Asiakkaat ovat vastaanottaneet uudet tuotteet hyvin ja tuotevalikoimaa laajennetaan edelleen tänä vuonna.

Tuotekehitystyöllä varmistetaan korkea laatu ja tehokkuus myös jatkossa. "Olemme sitoutuneet palvelemaan asiakkaitamme Osnabrückin tehtaalta jatkossakin ja kehittämään kuitukangaspohjaisten tapettimateriaalien tuotevalikoimaamme edelleen. Käynnistetyt investoinnit toteutetaan suunnitelmien mukaan", sanoo Laura Raitio, Building and Energy -liiketoitoiminta-alueen johtaja.

Ahlstrom tarjoaa alan johtavana tapettimateriaalien toimittajana markkinoiden laajimman tuotevalikoiman. Tuotteita valmistetaan Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa ja ne kuuluvat Building and Energy -liiketoiminta-alueeseen. Kiinan tapettimarkkinoita kehittääkseen Ahlstrom aloittaa kuitukangaspohjaisten tapettimateriaalien valmistuksen Binzhoussa, Kiinassa Shandongin maakunnassa tämän vuoden toisella vuosipuoliskolla.

Lisäksi Ahlstrom investoi kohokuvioitujen tapettimateriaalien valmistukseen Malmedyn tehtaallaan Belgiassa. Kohokuvioidut tapettimateriaalit soveltuvat digitaaliseen painatukseen.Tämä investointi antaa asiakkaillemme paremmat mahdollisuudet laatuvalikoimansa laajentamiseen.

Ahlstrom on parhaillaan eriyttämässä Label and Processing -liiketoimintaansa yhdistääkseen sen Munksjö AB:n kanssa. Järjestely on Euroopan Unionin arvioitavana hiomapaperin pohjamateriaalin ja esikyllästettyjen koristepaperien osalta. Tällä järjestelyllä ei ole vaikutusta Ahlstromin sitoutuneisuuteen tapettimateriaalien ja muiden korkealaatuisten kuitumateriaalien toimittajana.

Ahlstrom on korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman auttaen heitä pitämään etumatkansa. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, leikkaussalivaatteissa ja -liinoissa, diagnostiikassa, tapeteissa, lattioissa ja elintarvikepakkauksissa. Meillä on johtava markkina-asema niillä aloilla, joilla toimimme. Vuonna 2012 Ahlstromin liikevaihto jatkuvista toiminnoista (ilman Label and Processing -liiketoimintoja) oli noin 1 miljardia euroa. Yhtiömme 3 800 työntekijää palvelevat asiakkaita 28 maassa, kuudessa maanosassa. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.com.