Ahlstrom esittelee Ahlstrom Pleat2SaveTM -suodatinmateriaalin sisäilman puhdistamiseen

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 12.9.2014 klo 11.30

Ahlstrom, globaali korkealaatuisten kuitumateriaalien valmistaja, esittelee uuden Ahlstrom Pleat2SaveTM -tuotevalikoiman asuinnoissa, kauppakeskuksissa ja sairaaloissa käytettäviin HVAC-ratkaisuihin. Pleat2SaveTM tarjoaa erinomaisen kestävyyden vaativissa prosesseissa ja käyttötilanteissa vastaaviin tuotteisiin verrattuna.

"Ahlstrom Pleat2SaveTM on vahva tuote, joka tarjoaa erinomaisen prosessointitehokkuuden suodattimen valmistuksen aikana. Tämä mahdollistaa merkittävät säästöt suodatinvalmistajille ja puhtaamman ilman loppukäyttäjille", sanoo Advanced Filtration -liiketoiminta-alueen johtaja Fulvio Capussotti.

Ahlstromilla on nyt HEA-ratkaisuihin täysi portfolio, johon kuuluvat Ahlstrom Pleat2SaveTM, Ahlstrom Flow2SaveTM (esitelty vuonna 2013) ja Microglass-suodatinmateriaali. Ahlstrom on sitoutunut kehittämään tuotteita, jotka tarjoavat ainutlaatuisia ratkaisuita sisäilman parantamiseen.

Ahlstromin Advanced Filtration -liiketoiminta-alue valmistaa maailmanlaajuisesti ilman ja nesteiden suodatinmateriaaleja, ja yhtiöllä on johtava asema biotieteissä ja kaasuturbiinisuodatinmateriaaleissa. Advanced Filtration -liiketoiminta-alueella on seitsemän suodatinmateriaalitehdasta viidessä maassa.

Lisätietoja Ahlstrom Pleat2SaveTM -tuotevalikoimasta osoitteessa: www.ahlstrom.com/pleat2save

Laia Guarro, VP Marketing, Advanced Filtration, Puh. +39 342 358 2027
Liisa Nyyssönen, Viestintäjohtaja, Puh. +358 10 888 4757

Ahlstrom on korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman auttaen heitä pitämään etumatkansa. Tavoitteenamme on kasvaa puhtaaseen ja terveeseen elinympäristöön tähtäävän tuotevalikoiman avulla. Kuitumateriaalejamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, terveydenhuollon kankaissa, laboratorio- ja bioteknologiasovelluksissa, tapeteissa ja elintarvikepakkauksissa. Vuonna 2013 Ahlstromin liikevaihto jatkuvista toiminnoista oli noin miljardi euroa. Yhtiömme 3 500 työntekijää palvelevat asiakkaita 24 maassa. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.com.