Ahlstromin uusi tuotekehitysyksikkö Kiinassa vihitään käyttöön tänään

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 30.5.2014 klo 8.00

Ahlstromin uusi tuotekehitysyksikkö Kiinassa vihitään käyttöön tänään

Ahlstrom, globaali korkealaatuisten kuitumateriaalien valmistaja, juhlistaa tänään uuden tuotekehitysyksikkönsä avajaisia Shanghaissa, Minhangin alueella itäisessä Kiinassa.

Uusi tuotekehitysyksikkö vahvistaa yhtiön suoraa tukea asiakkailleen Kiinassa ja mahdollistaa paikallisen tuotekehityksen. Ahlstromin keskus sijaitsee Caohejing Pujiang Hi Tech Park:ssa Shanghaissa, ja on lähellä yhtiön asiakkaita Kiinassa.

"Shanghain uusi tuotekehitysyksikkö tukee Ahlstromin kasvustrategiaa ja vahvistaa läsnäoloamme sekä lisää tuntemustamme paikallisista markkinoista. Olemme tyytyväisiä siitä, että voimme aloittaa pitkäaikaisen kehitystyön Aasiassa ja vahvistaa puhtaaseen ja terveelliseen elinympäristöön tähtäävää tuotevalikoimaamme. Näin autamme asiakkaitamme pitämään etumatkansa", sanoo toimitusjohtaja Jan Lång.

"Kehitystyö uudessa keskuksessa vahvistaa vahvaa osaamistamme materiaaliteknologiassa, kuiduissa ja kemiassa. Vastataksemme nopeammin paikallisiin tarpeisiin meidän täytyy kehittää uusia tuotteita ja teknologiaa asiakkaidemme lähellä täällä Kiinassa", sanoo tohtori Paul H. Stenson, teknologia- ja liiketoiminnan kehittämisestä vastaava johtaja.

Uusi keskus työllistää noin 30 henkilöä ja palvelee kaikkia viittä liiketoiminta-aluetta Kiinassa: Advanced Filtration, Building and Energy, Food, Medical, ja Transportation Filtration. Shanghain lisäksi Ahlstromilla on Aasiassa neljä tehdasta ja 13 myyntitoimistoa, jotka tarjoavat palveluja koko alueelle.

Ahlstrom on korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman auttaen heitä pitämään etumatkansa. Tavoitteenamme on kasvaa puhtaaseen ja terveeseen elinympäristöön tähtäävän tuotevalikoiman avulla. Kuitumateriaalejamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, terveydenhuollon kankaissa, laboratorio- ja bioteknologiasovelluksissa, tapeteissa ja elintarvikepakkauksissa. Vuonna 2013 Ahlstromin liikevaihto jatkuvista toiminnoista oli noin miljardi euroa. Yhtiömme 3 500 työntekijää palvelevat asiakkaita 24 maassa. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.com.