Ahlstrom julkaisee Ahlstrom AceBlade(TM) Carbon -tuotteen tuulienergiamarkkinoille

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE  12.11.2014 klo 11.30

Ahlstrom julkaisee Ahlstrom AceBladeTM Carbon -tuotteen tuulienergiamarkkinoille

Ahlstrom, globaali korkealaatuisten kuitumateriaalien valmistaja, esittelee tuulienergiamarkkinoille Ahlstrom AceBladeTM Carbon -tuotteen, jolle on haettu patenttia. AceBladeTM Carbon on yksisuuntainen hiilikuitulujite, jolla on erinomainen väsymislujuus sekä paremmat mekaaniset ominaisuudet kuin nykyisin markkinoilla olevilla vastaavilla lujitteilla. Tuote vastaa tuulienergiateollisuuden tarpeisiin valmistaa pidempiä ja kevyempiä lapoja.

Tuulivoimaloiden lapojen suunnittelijat ja valmistajat hyötyvät AceBladeTM Carbonin ominaisuuksista, sillä se on kustannustehokas ratkaisu alipaineinjektioprosesseille. Ahlstrom AceBladeTM Carbonin ominaisuudet, eli parempi kestävyys, jäykkyys ja väsymislujuus mahdollistavat pidempien ja kevyempien lapojen valmistamisen.

Ahlstrom AceBladeTM Carbon on linjassa Ahlstromin strategian kanssa. Yhtiön tavoitteena on kasvaa puhtaaseen ja terveeseen elinympäristöön tähtäävän korkealaatuisen tuotevalikoiman avulla. AceBladeTM Carbon tarjoaa asiakkaille tuotteen, joka tukee ympäristöystävällisiä teknologioita.

Ahlstromin Building and Energy -liiketoiminta-alue on yksi johtavista tuulivoimalalapojen lujitemateriaalien valmistajista, ja sen tuulienergiatuotteita valmistetaan Euroopassa.

Ahlstrom AceBladeTM Carbon on lisäys AceBladeTM -tuotevalikoimaan. Lue lisää ja katso video osoitteessa www.ahlstrom.com/aceblade.

Lisätietoa:
Anne Summanen, Tuotepäällikkö, Wind Energy, Puh. 050 570 3833
Liisa Nyyssönen, Viestintäjohtaja, Puh. 010 888 4757

Ahlstrom on korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman auttaen heitä pitämään etumatkansa. Tavoitteenamme on kasvaa puhtaaseen ja terveeseen elinympäristöön tähtäävän tuotevalikoiman avulla. Kuitumateriaalejamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, terveydenhuollon kankaissa, laboratorio- ja bioteknologiasovelluksissa, tapeteissa ja elintarvikepakkauksissa. Vuonna 2013 Ahlstromin liikevaihto jatkuvista toiminnoista oli noin miljardi euroa. Yhtiömme 3 500 työntekijää palvelevat asiakkaita 24 maassa. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.com