Ahlstrom aloittaa yhteistoimintaneuvottelut Karhulan tehtaalla

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 6.2.2015 11.00

Ahlstrom aloittaa yhteistoimintaneuvottelut Karhulan tehtaalla

Ahlstrom, globaali korkealaatuisten kuitumateriaalien valmistaja, aloittaa 16.2.2015 yhteistoimintaneuvottelut henkilöstön edustajan kanssa Karhulan tehtaalla. Neuvottelut koskevat tehtaan koko tuotantohenkilöstöä, ja ne voivat johtaa enintään 20 henkilön lomautuksiin. Neuvotteluiden tavoitteena on sopeuttaa Ahlstromin tuotantokapasiteetti ja kulut rakennusmateriaalien heikentyneeseen kysyntään.

Karhulan tehdas kuuluu Ahlstromin Building and Energy -liiketoiminta-alueeseen ja valmistaa lasihuopaa, jota käytetään mm. lattiamateriaaleissa. Tehdas työllistää noin 80 henkilöä, joista 43 ovat tehdastyöntekijöitä. Neuvottelut on määrä saada päätökseen maaliskuun lopussa 2015.

Liisa Nyyssönen, Viestintäjohtaja, Puh. 010 888 4757

Ahlstrom on korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman auttaen heitä pitämään etumatkansa. Tavoitteenamme on kasvaa puhtaaseen ja terveeseen elinympäristöön tähtäävän tuotevalikoiman avulla. Kuitumateriaalejamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, terveydenhuollon kankaissa, laboratorio- ja bioteknologiasovelluksissa, tapeteissa ja elintarvikepakkauksissa. Vuonna 2014 Ahlstromin liikevaihto jatkuvista toiminnoista oli noin miljardi euroa. Yhtiömme 3 400 työntekijää palvelevat asiakkaita 23 maassa. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.com.