Ahlstrom laajentaa suodatinmateriaaliensa tuotevalikoimaa investoimalla Madisonvillen tehtaaseen Yhdysvalloissa

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 20.10.2016 klo 15.15

Ahlstrom, maailman johtava suodatinmateriaalien valmistaja, investoi moottoreiden ja teollisuuden suodatinmateriaalien valmistukseen Madisonvillen tehtaalla Yhdysvalloissa. Investointi on noin 23 miljoonaa euroa ja se valmistuu vuoden 2018 ensimmäisellä vuosipuoliskolla.

Filtration & Performance -liiketoiminta-alueen johtaja Fulvio Capussotti toteaa investoinnista:

"Ahlstrom on maailman johtava moottoreiden ja teollisuuden suodatinmateriaalien valmistaja, jolla on tuotantoa neljässä maanosassa. Investoimme moderniin tuotantolaitteistoon laajentaaksemme tuotevalikoimaamme ja palvellaksemme siten vielä entistä paremmin avainasiakkaitamme. Tämä on tärkeä askel ja vahvistaa asemaamme Pohjois- ja Etelä-Amerikassa."

Fulvio Capussotti
Johtaja, Filtration & Performance -liiketoiminta-alue
Puh. +39 340 8689442
fulvio.capussotti@ahlstrom.com

Juho Erkheikki
Sijoittajasuhde- ja talousviestintäpäällikkö

Ahlstrom tuottaa innovatiivisia kuitupohjaisia materiaaleja tuoden toiminnallisuutta arkeen. Olemme sitoutuneet kasvattamaan ja luomaan arvoa sidosryhmille tuottamalla suorituskykyisimpiä kuitupohjaisia materiaaleja kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäivän sovelluksissa, kuten suodattimissa, terveydenhuollon kankaissa, laboratorio- ja bioteknologiasovelluksissa, tapeteissa ja teipeissä sekä elintarvike- ja juomapakkauksissa. Vuonna 2015 Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,1 miljardia euroa. Yhtiömme 3 300 työntekijää palvelevat asiakkaita 22 maassa. Ahlstromin osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoja saa osoitteesta www.ahlstrom.com/fi.