Ahlstrom investoi teollisten kuitukankaiden tuotantoon Italiassa

Ahlstrom Oyj PÖRSSITITEDOTE 13.12.2007

Korkealaatuisia kuitukankaita valmistava Ahlstrom investoi noin 10 milj. euroa teollisten kuitukankaiden tuotantoon Torinon tehtaallaan Italiassa. Yhtiö muuttaa irrokepohjapapereita valmistavan paperikone PM4:n tuottamaan teollisia kuitukankaita.

Wetlaid-teknologiaa hyödyntävä kuitukangaslinja tulee palvelemaan rakennusteollisuudessa toimivia asiakkaita ja se otetaan käyttöön vuoden 2009 ensimmäisen vuosineljänneksen aikana.

"Investointi vahvistaa Ahlstromin asemaa maailmanlaajuisesti johtavana kuitukankaiden valmistajana. Se on myös osoitus Ahlstromin kyvystä optimoida tuotantokapasiteetin käyttö muuntamalla tuotantolinjoja palvelemaan eri loppukäyttötarkoituksia kulloisenkin tarpeen mukaan", sanoo Ahlstromin toimitusjohtaja Jukka Moisio.

Jukka Moisio, toimitusjohtaja, Ahlstrom Oyj, puh. 010 888 4700

Jakelu:
OMX Pohjoismainen Pörssi Helsinki
www.ahlstrom.com

Ahlstrom on johtava korkealaatuisten kuitumateriaalien kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Yhtiön valmistamia kuitukankaita ja erikoispapereita käytetään monissa jokapäiväisissä tuotteissa, esim. suodattimissa, hygieniapyyhkeissä, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 6 500 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli 1,6 mrd euroa vuonna 2006. Ahlstromin osake on noteerattu OMX Pohjoismainen Pörssi Helsingissä. Yhtiön internet-osoite on www.ahlstrom.com.