Ahlstrom myy vesivoimalaitoksia Italiassa 7 miljoonalla eurolla

Ahlstrom Oyj Pörssitiedote 6.3.2007 klo 8.35
Korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava Ahlstrom myy kolme vesivoimalaitosta Italian Torinossa paikalliselle energiayhtiölle. Myyntihinta on noin 7 miljoonaa euroa.

Myynti ei vaikuta Ahlstromin työntekijöiden asemaan Italiassa. Kauppa tukee Ahlstromin strategiaa keskittyä korkealuokkaisiin kuitumateriaaleihin samalla kun yhtiö luopuu ydinliiketoimintaansa kuulumattomista omaisuuseristä ja vähentää niihin liittyviä kustannuksia.

Voimalaitokset sijaitsevat Ahlstromin Torinon tehtaan läheisyydessä. Nyt solmitun sopimuksen mukaisesti voimalaitosten ostaja toimittaa jatkossakin energiaa Ahlstromin Torinon tehtaalle.

Ahlstrom arvioi kirjaavansa kertaluonteisia tuottoja vuoden ensimmäiselle neljännekselle noin kolme miljoonaa euroa.

Jukka Moisio, toimitusjohtaja, Ahlstrom Oyj, puh. 010 888 4700

Jakelu:
Helsingin Pörssi
www.ahlstrom.com

Ahlstrom on johtava korkealaatuisten kuitumateriaalien kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Yhtiön valmistamia kuitukankaita ja erikoispapereita käytetään monissa jokapäiväisissä tuotteissa, esim. suodattimissa, hygieniapyyhkeissä, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 5 700 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli 1,6 mrd euroa vuonna 2006. Ahlstromin osake on noteerattu Helsingin Pörssissä. Yhtiön internet-osoite on www.ahlstrom.com.