Ahlstrom suunnittelee toimintansa laajentamista Intiassa

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 7.5.2007 klo 8.35

Korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava Ahlstrom on allekirjoittanut aiesopimuksen Intian Gujaratin osavaltiossa sijaitsevan Mundran erikoistalousalueen kanssa 5 hehtaarin suuruisen tontin ostamisesta. Tontti sijaitsee erikoistalousalueen tekstiili- ja vaatetusalan yrityksille suunnatussa teollisuuspuistossa. Tonttikauppa on osa Ahlstromin suunnitelmaa aloittaa kuitumateriaalien tuotanto Mundran erikoistalousalueella ja palvella Intiasta käsin FiberComposites-toimialan paikallisia- ja vientimarkkinoita. Kaupan osapuolet ovat sopineet, että tontin kauppahintaa ei julkaista.

Ahlstromilla on tällä hetkellä Intian pääkaupungissa Delhissä myyntitoimisto, joka markkinoi asiakkaille muun muassa Ahlstromin valmistamia erikoispapereita, kuitukankaita, suodatinmateriaaleja sekä lasikuitumateriaaleja.

Mundran erikoistalousalue on yksi Intian suurimmista erikoistalousalueista, ja sillä on käytettävissään noin 100 neliökilometriä rakennusalaa. Mundra aikoo perustaa alueelleen useita teollisuuspuistoja. Tekstiili- ja vaatetusteollisuudelle tarkoitettu alue on pinta-alaltaan 47 hehtaaria, ja se saa toimintaansa tukea Intian hallitukselta. Mundra sijaitsee Länsi-Intiassa Gujaratin osavaltiossa, lähellä Bhujin kaupunkia. Mundran erikoistalousalue tarjoaa yrityksille merkittäviä verotukseen, infrastruktuuriin ja logistiikkaan liittyviä etuja, ja se sijaitsee lähellä Mundran satamaa.

Jukka Moisio
Ahlstrom Oyj

Risto Anttonen, johtaja, kaupalliset toiminnot, puh. 010 888 4166, risto.anttonen@ahlstorm.com

Jakelu:
Helsingin pörssi
www.ahlstrom.com

Ahlstrom on johtava korkealaatuisten kuitumateriaalien kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Yhtiön valmistamia kuitukankaita ja erikoispapereita käytetään monissa jokapäiväisissä tuotteissa, esim. suodattimissa, hygieniapyyhkeissä, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 5 700 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli 1,6 mrd euroa vuonna 2006. Ahlstromin osake on noteerattu Helsingin Pörssissä. Yhtiön internet-osoite on www.ahlstrom.com.