Ahlstromin neuvottelut yhteisyrityksen muodostamisesta Kiinaan päättyneet

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 2.5.2008

Maailman johtava kuitumateriaalivalmistaja Ahlstrom ilmoitti tänään, että neuvottelut Zhejiang KAN Specialty Material Co -yhtiön ja sen johdon kanssa erikoispapereita valmistavan yhteisyrityksen muodostamisesta Kiinaan ovat päättyneet.

Sopimukset yhteisyrityksen muodostamisesta allekirjoitettiin syyskuussa 2007, ja alun perin kaupan odotettiin vahvistuvan saman vuoden viimeisellä neljänneksellä. Kaupan loppuunsaattamisen ehdot eivät kuitenkaan täyttyneet eivätkä jatkoneuvottelut johtaneet sopimukseen.

Aasialla on edelleen keskeinen rooli Ahlstromin kasvustrategian toteuttamisessa. Ahlstromilla on tällä hetkellä tehtaat Kiinassa ja Koreassa, ja yhtiö rakentaa uutta terveydenhoitoalan kuitukankaita valmistavaa tehdasta Intiaan. Lisäksi Ahlstromilla on myyntitoimistot kymmenessä maassa Aasian-Tyynenmeren -alueella.

Ahlstrom Oyj

Risto Anttonen, toimitusjohtaja

Risto Anttonen, toimitusjohtaja, puh. 050 597 8400
Jari Mäntylä, talousjohtaja, puh. 050 325 8768

Jakelu:
Helsingin pörssi
www.ahlstrom.com

Ahlstrom on johtava korkealaatuisten kuitumateriaalien kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Yhtiön valmistamia kuitukankaita ja erikoispapereita käytetään monissa jokapäiväisissä tuotteissa, esim. suodattimissa, hygieniapyyhkeissä, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 6 500 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli 1,8 mrd euroa vuonna 2007. Ahlstromin osake on noteerattu OMX Pohjoismainen Pörssi Helsingissä. Yhtiön internet-osoite on www.ahlstrom.com.