Muutoksia Ahlstromin johtoryhmässä

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 6.11.2008

Vahvistaakseen liiketoimintojensa organisaatioita sekä innovaatioiden roolia, Ahlstrom tekee seuraavat muutokset johtoryhmäänsä (CET) 1.1.2009 alkaen. Samalla yhtiö täsmentää liiketoiminta-alueitaan.

Liiketoimintojen johto

Tommi Björnman nimitetään Filtration-liiketoiminta-alueen johtajaksi. Björnman siirtyy tehtävään Glass Nonwovens -liiketoiminta-alueen johtajan tehtävästä, jossa hän on toiminut vuodesta 2001 alkaen. Tätä ennen hän on toiminut Ahlstromissa useissa johtotehtävissä.

Filtration-liiketoiminta-alueen nykyinen johtaja Randal Davis on päättänyt siirtyä muihin tehtäviin yhtiön ulkopuolelle.

Laura Raitio nimitetään Glass and Industrial Nonwovens -liiketoiminta-alueen johtajaksi. Tällä hetkellä Raitio vastaa Ahlstromin myyntiverkostosta, henkilöstötoiminnoista, viestinnästä ja markkinoinnista. Hän on toiminut yhtiössä useissa johtotehtävissä.

Glass and Industrial Nonwovens -liiketoiminta-alue kattaa aiemman Glass Nonwovens -liiketoiminta-alueen sekä teolliset kuitukankaat, jotka tällä hetkellä kuuluvat Advanced Nonwovens -liiketoiminta-alueeseen. Siten Advanced Nonwovens -liiketoiminta-alue muodostuu jatkossa elintarviketeollisuus- ja sairaalakuitukankaista.

Paul Marold, 47, B.Sc. (Eng.), nimitetään Advanced Nonvowens -liiketoiminta-alueen johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Marold on työskennellyt Ahlstromissa vuodesta 1999, viimeksi sairaalakuitukankaat-tuotelinjan johtajana.

Tukitoimintojen johto

Claudio Ermondi nimitetään innovaatiojohtajaksi. Hän siirtyy tehtävään Advanced Nonwovens -liiketoiminta-alueen johtajan tehtävistä.

Diego Borello, joka on tähän asti vastannut myös innovaatioista muiden tehtäviensä ohella, johtaa jatkossa ostotoimintoja sekä yritysvastuuasioita.

Johtoryhmätason vastuut henkilöstötoimintojen, myynnin, viestinnän ja markkinoinnin osalta ilmoitetaan myöhemmin.

Ahlstromin toimitusjohtaja Risto Anttonen:

"Haluan omalta osaltani toivottaa onnea uusiin tehtäviin nimitetyille johtoryhmän jäsenille ja kiittää Randal Davisia arvokkaasta työstään Ahlstromissa kuluneiden vuosien aikana."

Ahlstrom Oyj
Risto Anttonen,

Jakelu:

Ahlstrom on johtava korkealaatuisten kuitumateriaalien kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Yhtiön valmistamia kuitukankaita ja erikoispapereita käytetään monissa jokapäiväisissä tuotteissa, esim. suodattimissa, hygieniapyyhkeissä, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 6 500 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli 1,8 mrd euroa vuonna 2007. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Yhtiön internet-osoite on www.ahlstrom.com.