Muutoksia Ahlstromin johtoryhmässä

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 6.2.2009

Seppo Parvi, s.1964, KTM, nimitetään Ahlstrom Oyj:n talousjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Parvi aloittaa tehtävässään viimeistään heinäkuussa 2009. Hän siirtyy Ahlstromiin M-real Oyj:stä, jossa hän on työskennellyt talousjohtajana ja toimitusjohtajan sijaisena vuodesta 2006. Aiemmin Parvi on toiminut useissa johtotehtävissä Huhtamäki Oyj:ssä vuosina 1993-2006, niin linjajohdossa kuin tukitoiminnoissakin.

Ahlstromin nykyinen talousjohtaja Jari Mäntylä jatkaa yhtiön palveluksessa enintään heinäkuun loppuun asti, jonka jälkeen hän siirtyy muihin tehtäviin. Kiitän Jari Mäntylää hänen arvokkaasta panoksestaan Ahlstromissa ja toivotan hänelle parhainta menestystä tulevaisuudessa.

Paula Aarnio, s. 1958, DI, nimitetään Ahlstrom Oyj:n henkilöstöjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Hän aloittaa työnsä Ahlstromissa kevään aikana. Aarnio on työskennellyt henkilöstöjohtajana Uponor Oyj:ssä vuodesta 2004 alkaen, jota ennen hän on toiminut useissa henkilöstöjohdon tehtävissä Fazer-konsernissa ja Neste Oyj:ssä / Fortum Oyj:ssä.

Jan Lång

Jakelu:
www.ahlstrom.com

Ahlstrom on korkealaatuisten kuitumateriaalien johtava kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Yhtiön valmistamia kuitukankaita ja erikoispapereita käytetään monissa jokapäiväisissä tuotteissa, kuten suodattimissa, pyyhkimistuotteissa, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 6 400 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,8 miljardia euroa vuonna 2008. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Yhtiön internetosoite on www.ahlstrom.com.