Korjaus: Ahlstrom päivittää tulevaisuuden näkymänsä vuoden 2011 liikevaihdon ja -voiton osalta

Ahlstrom Oyj:n PÖRSSITIEDOTE 18.10.2011 klo 10.10

Viitaten aikaisempaan klo 9.45 julkaistuun suomenkieliseen pörssitiedotteeseemme, korjaamme liikevoiton eikä liikevaihdon ilman kertaluonteisia eriä olevan 46-56 miljoonaa euroa. Samoin korjaamme aikaisemmin ilmoitetun liikevoiton eikä liikevaihdon olevan 67-87 miljoonaa euroa. Alla tiedote korjattuna.

Ahlstromin myyntimäärät ovat kehittyneet vuoden 2011 toisella puoliskolla aikaisempaa arviota heikommin johtuen kysynnän heikentymisestä yhtiön päämarkkinoilla. Ennakoitua alhaisempi kysyntä on vaikuttanut epäsuotuisasti Ahlstromin liikevaihtoon ja -voittoon, erityisesti Label and Processing -liiketoiminta-alueella.

Tästä johtuen Ahlstrom päivittää tulevaisuuden näkymänsä vuoden 2011 liikevaihdon ja liikevoiton ilman kertaluonteisia eriä jatkuvien toimintojen osalta. Yhtiö arvioi nyt liikevaihdon olevan 1 565-1 645 miljoonaa euroa ja liikevoiton ilman kertaluonteisia eriä 46-56 miljoonaa euroa. Ahlstrom oli aikaisemmin arvioinut liikevaihdon olevan 1 580-1 740 miljoonaa euroa ja liikevoiton ilman kertaluonteisia eriä 67-87 miljoonaa euroa. Sekä päivitetty että aiempi ennuste eivät sisällä lukuja Home and Personal -liiketoiminta-alueesta, jonka myynnin Suominen Oyj:lle odotetaan saatavan päätökseen lokakuun 2011 loppuun mennessä.

Ahlstrom ryhtyy määrätietoisiin toimenpiteisiin yksiköissä, jotka eivät ole yltäneet tavoitteisiinsa, ja virtaviivaistaa kustannusrakennettaan toimitusketjussa. Lisätietoja näistä tehostamistoimista julkaistaan tänään erillisessä tiedotteessa.

Yhtiö julkaisee tammi-syyskuun osavuosikatsauksensa 24.10.2011.

Seppo Parvi
Talousjohtaja

Ahlstrom on korkealaatuisia materiaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman auttaen heitä pitämään etumatkansa. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, tapeteissa, kosteuspyyhkeissä, etiketeissä ja elintarvikepakkauksissa. Meillä on johtava markkina-asema niillä aloilla, joilla toimimme. 5 700 työntekijäämme palvelevat asiakkaita 26 maassa, kuudessa maanosassa. Vuonna 2010 Ahlstromin liikevaihto oli 1,9 mrd euroa. Yhtiön osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.com.