Ahlstrom suunnittelee Barcelonan tehtaan sulkemista

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 31.5.2012 klo 11.00

Ahlstrom, maailmanlaajuinen korkealaatuisten materiaalien valmistaja, suunnittelee tehtaansa sulkemista Espanjan Barcelonassa. Tehdas, joka valmistaa tuotteita kuljetusteollisuuden ja erikoissuodatinmateriaalien liiketoiminnalle, on kärsinyt jatkuneesta kysynnän heikkenemisestä Etelä-Euroopassa. Yritys arvioi muutoksen koskevan noin 30:tä työntekijää vuoden 2012 toisesta vuosipuoliskosta alkaen.

Filtration liiketoiminta-alueeseen kuuluva Barcelonan tehdas on yksi Ahlstromin pienimmistä tuotantolaitoksista. Tehtaalla on impregrointi- ja jatkojalostuslinja materiaaleille, joita käytetään kuljetusteollisuuden ja erikoissuodatinmateriaalien sovelluksissa. Tulevaisuudessa asiakkaita palvellaan Ahlstromin muilta tehtailta.

Ahlstromin tehtaalla suorittamat tehostamistoimet eivät valitettavasti ole osoittautuneet riittäviksi. Yritys pyrkii parhaansa mukaan tukemaan muutoksen kohteena olevia työntekijöitään.

Ahlstrom on korkealaatuisia materiaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman. Ahlstrom auttaa kumppaneitaan pysymään kehityksen kärjessä. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, leikkaussalivaatteissa ja -liinoissa, tapeteissa, lattioissa, etiketeissä ja elintarvikepakkauksissa. Meillä on johtava markkina-asema toimialoillamme. Ahlstromin 5 200 työntekijää palvelevat asiakkaita 28 maassa kuudessa eri maanosassa. Vuonna 2011 Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,6 miljardia euroa. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Sijoittajatietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.fi.