Ahlstrom toteuttaa pyyhkimistuoteliiketoiminnan siirron Brasiliassa kolmannella neljänneksellä

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 21.6.2012 klo 14.10

Ahlstrom, maailmanlaajuinen korkealaatuisten materiaalien valmistaja, arvioi entisen pyyhkimistuoteliiketoimintansa Home and Personalin Brasilian toimintojen siirron Suominen Oyj:lle tapahtuvan vuoden 2012 kolmannella neljänneksellä.

Ahlstrom oli aikaisemmin arvioinut siirron tapahtuvan vuoden 2012 toisella neljänneksellä. Siirto edellyttää, että kaikki tarvittavat viranomaisluvat toiminnalle Brasiliassa saadaan.

Home and Personal -liiketoiminta lukuunottamatta Brasilian toimintoja siirtyi Suomiselle 31.10.2011. Hyväksyntä Brasilian viranomaisilta ei ole koko kaupan toteutumisen ehto.

Ahlstrom on korkealaatuisia materiaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman. Ahlstrom auttaa kumppaneitaan pysymään kehityksen kärjessä. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, leikkaussalivaatteissa ja -liinoissa, tapeteissa, lattioissa, etiketeissä ja elintarvikepakkauksissa. Meillä on johtava markkina-asema toimialoillamme. Ahlstromin 5 200 työntekijää palvelevat asiakkaita 28 maassa kuudessa eri maanosassa. Vuonna 2011 Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,6 miljardia euroa. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Sijoittajatietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.fi.