Muutos Ahlstromin johtoryhmässä

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 30.10.2012 klo 9.30

Jari Koikkalainen (s. 1965), DI, eMBA, on nimitetty Transportation Filtration -liiketoiminta-alueesta vastaavaksi johtajaksi ja Ahlstrom Oyj:n johtoryhmän jäseneksi 1.2.2013 alkaen.

Koikkalainen raportoi toimitusjohtaja Jan Långille. Tehtävässään Koikkalainen vastaa kuljetusteollisuuden suodatinmateriaalien liiketoiminnan johtamisesta ja kehittämisestä Ahlstromissa. Hänen toimipaikkansa on Peking Kiinassa.

Koikkalainen tulee Ahlstromin palvelukseen Metso Oyj:stä, jossa hän on toiminut useissa johtotehtävissä vuosina 2000 - 2012. Tällä hetkellä Koikkalainen on Metso Paper Co., Ltd:n aluejohtaja Kiinassa.

Ahlstrom on korkealaatuisia materiaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman. Ahlstrom auttaa kumppaneitaan pysymään kehityksen kärjessä. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, leikkaussalivaatteissa ja -liinoissa, tapeteissa, lattioissa, etiketeissä ja elintarvikepakkauksissa. Meillä on johtava markkina-asema toimialoillamme. Ahlstromin 5 200 työntekijää palvelevat asiakkaita 28 maassa kuudessa eri maanosassa. Vuonna 2011 Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,6 miljardia euroa. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Sijoittajatietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.fi.