Ahlstromin hiomapaperin pohjamateriaalin ja esikyllästettyjen koristepapereiden liiketoimintojen myynti Perusalle toteutunut

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 31.12.2013 klo 13.45

Ahlstrom, globaali korkealaatuisten kuitumateriaalien valmistaja, on tänään saattanut päätökseen hiomapaperin pohjamateriaalin ja esikyllästettyjen koristepapereiden liiketoimintojen myynnin Perusalle, joka on saksalainen pääomasijoitusyhtiö.

Myynti tehtiin toukokuussa 2013 tiedotettujen Euroopan komission ja Brasilian kilpailuviranomaiselle (CADE) annettujen sitoumusten mukaisesti. Järjestelystä tiedotettiin 18.10.2013.

Juho Erkheikki
Talousviestintä- ja sijoittajasuhdepäällikkö

Ahlstrom on korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman auttaen heitä pitämään etumatkansa. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, leikkaussalivaatteissa ja -liinoissa, diagnostiikassa, tapeteissa, lattioissa ja elintarvikepakkauksissa. Meillä on johtava markkina-asema niillä aloilla, joilla toimimme. Vuonna 2012 Ahlstromin liikevaihto jatkuvista toiminnoista (ilman Label and Processing -liiketoimintoja) oli noin 1 miljardia euroa. Yhtiömme 3 800 työntekijää palvelevat asiakkaita 24 maassa. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.com.