Robin Ahlström eroaa Ahlstrom Oyj:n hallituksen puheenjohtajan tehtävästä, Panu Routila nimitetty hallituksen puheenjohtajaksi

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 26.1.2015 klo 8.30

Ahlstrom Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Robin Ahlström on ilmoittanut eroavansa Ahlstromin hallituksen puheenjohtajan tehtävästä ja hallituksen jäsenyydestä vakavan sairauden vuoksi.

Ahlstrom Oyj:n hallitus on valinnut uudeksi hallituksen puheenjohtajaksi Panu Routilan (s.1964). Uuden tehtävänsä myötä Routilasta tulee myös hallituksen edustaja osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan, ja hänet on lisäksi valittu henkilöstöasiain valiokunnan jäseneksi.

"Haluamme lämpimästi kiittää Robin Ahlströmiä erinomaisesta ja omistautuneesta työstä Ahlstromin hyväksi. Hän on toiminut Ahlstrom Oyj:n hallituksen puheenjohtajana, varapuheenjohtajana ja hallituksen jäsenenä", totesi Panu Routila, Ahlstrom Oyj:n hallituksen uusi puheenjohtaja.

Uuden puheenjohtajan nimityksen jälkeen hallituksessa on 6 jäsentä. Hallituksen toimikausi jatkuu seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättymiseen saakka.

Ahlstrom on korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman auttaen heitä pitämään etumatkansa. Tavoitteenamme on kasvaa puhtaaseen ja terveeseen elinympäristöön tähtäävän tuotevalikoiman avulla. Kuitumateriaalejamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, terveydenhuollon kankaissa, laboratorio- ja bioteknologiasovelluksissa, tapeteissa ja elintarvikepakkauksissa. Vuonna 2013 Ahlstromin liikevaihto jatkuvista toiminnoista oli noin miljardi euroa. Yhtiömme 3 500 työntekijää palvelevat asiakkaita 24 maassa. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.com.