Ahlstrom julkaisee päivitetyt tulevaisuuden näkymät sisältäen Building & Wind -liiketoimintayksikön

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 27.7.2016 klo 09.15

Ahlstrom julkaisee päivitetyt tulevaisuuden näkymät vuodelle 2016 yhtiön päätettyä vetäytyä Building & Wind -liiketoimintayksikön myynnistä Owens Corningille.

Päivitetyt tulevaisuuden näkymät:

Yhtiö odottaa liikevaihdon olevan 1 040-1 140 miljoonaa euroa vuonna 2016. Oikaistun liikevoiton arvioidaan olevan 5,4-6,4 % liikevaihdosta.

Päivitetyt näkymät sisältävät aiemmin lopetetuissa toiminnoissa raportoidun Building & Wind -liiketoimintayksikön. Oikaistu liikevoitto ei sisällä uudelleenjärjestelykustannuksia, arvonalentumisia eikä myyntivoittoja tai myyntitappioita.

Aiemmat tulevaisuuden näkymät:

Yhtiö odottaa liikevaihdon jatkuvista toiminnoista olevan 950-1 050 miljoonaa euroa vuonna 2016. Oikaistun liikevoiton jatkuvista toiminnoista arvioidaan olevan 5,0-6,0 % liikevaihdosta.

Näkymissä ei ole otettu huomioon Business & Wind -liiketoimintayksikköä, joka on raportoitu lopetetuissa toiminnoissa vuoden 2016 alusta alkaen. Oikaistu liikevoitto ei sisällä uudelleenjärjestelykustannuksia, arvonalentumisia eikä myyntivoittoja tai myyntitappioita.

Ahlstromin ja Ownes Corning päätös vetäytyä kaupasta julkistettiin 27.7.2016 pörssitiedotteella. Vertailukelpoiset taloudelliset luvut vuodelle 2015 ja tammi-maaliskuulle 2016 on julkaistu myös samana päivänä erillisellä tiedotteella.

Sakari Ahdekivi
Talousjohtaja

Juho Erkheikki
Talousviestintä- ja sijoittajasuhdepäällikkö

Ahlstrom tuottaa innovatiivisia kuitupohjaisia materiaaleja tuoden toiminnallisuutta arkeen. Olemme sitoutuneet kasvattamaan ja luomaan arvoa sidosryhmille tuottamalla suorituskykyisimpiä kuitupohjaisia materiaaleja kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäivän sovelluksissa, kuten suodattimissa, terveydenhuollon kankaissa, laboratorio- ja bioteknologiasovelluksissa, tapeteissa ja teipeissä sekä elintarvike- ja juomapakkauksissa. Vuonna 2015 Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,1 miljardia euroa. Yhtiömme 3 300 työntekijää palvelevat asiakkaita 22 maassa. Ahlstromin osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoja saa osoitteesta www.ahlstrom.com/fi.