Ahlstrom nostaa vuoden 2016 näkymiään kannattavuuden osalta

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 13.9.2016 klo 08.30

Ahlstrom nostaa vuoden 2016 näkymiään kannattavuuden osalta

Ahlstrom nostaa arviotaan vuoden 2016 oikaistusta liikevoittomarginaalista johtuen operatiivisen toiminnan jatkuneesta parantumisesta sekä alhaisemmista muuttuvista kuluista. Näkymien vaihteluväliä liikevaihdon osalta on kavennettu.

Uudet tulevaisuuden näkymät vuodelle 2016:

Ahlstrom odottaa liikevaihdon olevan 1 060-1 100 miljoonaa euroa vuonna 2016. Oikaistun liikevoiton arvioidaan olevan 6,5-7,5 % liikevaihdosta.

Oikaistu liikevoitto ei sisällä uudelleenjärjestelykustannuksia, arvonalentumisia eikä myyntivoittoja tai myyntitappioita.

Aiemmat tulevaisuuden näkymät vuodelle 2016:

Yhtiö odottaa liikevaihdon olevan 1 040-1 140 miljoonaa euroa vuonna 2016. Oikaistun liikevoiton arvioidaan olevan 5,4-6,4 % liikevaihdosta.

Sakari Ahdekivi
Talousjohtaja

Juho Erkheikki
Sijoittajasuhde- ja talousviestintäpäällikkö

Ahlstrom tuottaa innovatiivisia kuitupohjaisia materiaaleja tuoden toiminnallisuutta arkeen. Olemme sitoutuneet kasvattamaan ja luomaan arvoa sidosryhmille tuottamalla suorituskykyisimpiä kuitupohjaisia materiaaleja kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäivän sovelluksissa, kuten suodattimissa, terveydenhuollon kankaissa, laboratorio- ja bioteknologiasovelluksissa, tapeteissa ja teipeissä sekä elintarvike- ja juomapakkauksissa. Vuonna 2015 Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,1 miljardia euroa. Yhtiömme 3 300 työntekijää palvelevat asiakkaita 22 maassa. Ahlstromin osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoja saa osoitteesta www.ahlstrom.com/fi.