Ahlstromin vertailukelpoiset taloudelliset luvut

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 27.7.2016 klo 09.10

Ahlstromin vertailukelpoiset taloudelliset luvut

Ahlstrom julkaisee vertailukelpoiset taloudelliset luvut vuodelta 2015 ja tammi-maaliskuulta 2016 yhtiön päätettyä vetäytyä suunnitellusta Building & Wind -liiketoimintayksikön myynnistä Owens Corningille.

Building & Wind -liiketoimintayksikkö, joka raportoitiin osana lopetettuja toimintoja vuoden 2016 alusta lähtien, sisältyy tästä alkaen Filtration & Performance -segmenttiin.

Muutos huomioidaan konsernin taloudellisessa raportoinnissa 3.8.2016 julkaistavasta tammi-kesäkuun 2016 osavuosikatsauksesta alkaen. Vuoden 2015 ja tammi-maaliskuun 2016 vertailukelpoiset taloudelliset luvut löytyvät tämän tiedotteen liitetiedostosta. Aikaisemmille ajanjaksoille vertailulukuja ei ole saatavilla.

Sakari Ahdekivi
Talousjohtaja

Juho Erkheikki
Talousviestintä- ja sijoittajasuhdepäällikkö

Ahlstrom tuottaa innovatiivisia kuitupohjaisia materiaaleja tuoden toiminnallisuutta arkeen. Olemme sitoutuneet kasvattamaan ja luomaan arvoa sidosryhmille tuottamalla suorituskykyisimpiä kuitupohjaisia materiaaleja kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäivän sovelluksissa, kuten suodattimissa, terveydenhuollon kankaissa, laboratorio- ja bioteknologiasovelluksissa, tapeteissa ja teipeissä sekä elintarvike- ja juomapakkauksissa. Vuonna 2015 Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,1 miljardia euroa. Yhtiömme 3 300 työntekijää palvelevat asiakkaita 22 maassa. Ahlstromin osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoja saa osoitteesta www.ahlstrom.com/fi.