Ahlstrom korottaa erikoispaperilaatujensa hintoja maailmanlaajuisesti

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 1.10.2009 klo 15.00

Korkealaatuisia kuitukankaita ja erikoispapereita valmistava Ahlstrom korottaa kaikkien erikoispaperilaatujensa hintoja raaka-aineiden ja energian hintojen nousun seurauksena.

Kaikkien paperilaatujen hinta nousee 50-100 euroa tonnia kohden riippuen tuotteesta, markkina-alueesta, toimitussopimuksesta ja laskutusvaluutasta. Hinnankorotusten voimaantulosta ja yksityiskohdista keskustellaan asiakkaiden kanssa.

Ahlstromin Specialty Papers -liiketoiminta-alueella on tehtaat Brasiliassa (Jacarei), Ranskassa (Bousbecque, La Gère, Pont-Audemer, Rottersac, Saint-Séverin ja Stenay), Saksassa (Osnabrück ja Altenkirchen), Suomessa (Kauttua), Italiassa (Torino) ja Yhdysvalloissa (West Carrollton). Tuotteita käytetään monissa teollisissa sovelluksissa, kuten esimerkiksi hiomapaperin pohjapapereissa, huonekalupapereissa, ruoka- ja muissa pakkauksissa, irrokepapereissa, tarraetiketeissä, metalloiduissa etiketeissä, moottorin tiivisteissä, tapeteissa ja julisteissa.

Ahlstrom ilmoitti 4.9.2009 julkaistulla lehdistötiedotteella Specialty Papers -liiketoiminta-alueeseen kuuluvien krepattujen papereiden hinnankorkotuksista. Tällä ilmoituksella ei ole vaikutusta näihin hinnankorotuksiin.

Lisätiedot

Daniele Borlatto, johtaja, Release and Label Papers: +39 011 926 0111, daniele.borlatto@ahlstrom.com
Patrick Jeambar, johtaja, Technical Papers: +33 4 7645 3515, patrick.jeambar@ahlstrom.com
Seppo Parvi, talousjohtaja, Ahlstrom Corporation, +358 10 888 4768, seppo.parvi@ahlstrom.com

www.ahlstrom.com

Ahlstrom on korkealaatuisten kuitumateriaalien johtava kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Yhtiön valmistamia kuitukankaita ja erikoispapereita käytetään monissa jokapäiväisissä tuotteissa, kuten suodattimissa, pyyhkimistuotteissa, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 6 000 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,8 miljardia euroa vuonna 2008. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Yhtiön internetosoite on www.ahlstrom.com.