Ahlstromin varatoimitusjohtaja Risto Anttoselle teollisuusneuvoksen arvonimi

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 12.6.2009

Tasavallan presidentti Tarja Halonen on tänään 12.6.2009 myöntänyt Ahlstromin varatoimitusjohtaja Risto Anttoselle teollisuusneuvoksen arvonimen.

Risto Anttonen (s. 1949, diplomiekonomi) on tehnyt pitkän, nousujohteisen uran suomalaisen teollisuuden palveluksessa. Ahlstromin palveluksessa Anttonen on ollut johtotehtävissä vuodesta 1991.

Anttosen uran päätehtävät:

Norpe Oy
Toimitusjohtaja 1986-1991

Ahlstrom
Ahlstrom Alcore Oy, toimitusjohtaja 1991-1998
Industrial Product Division, toimitusjohtaja 1998-2001
Specialties Division, toimitusjohtaja 2001-2003
Corporate Commercial Operations, Senior Vice President 2003-2008
Ahlstrom Oyj, toimitusjohtaja 2008
Ahlstrom Oyj, varatoimitusjohtaja 2009-

Anttonen on toiminut pitkään myös eri yhtiöiden ja yhteisöjen luottamustehtävissä, muun muassa Ensto Oy:n hallituksessa, Suomen Paperinkeräys Oy:n hallituksen puheenjohtajana sekä Suomen Lehtiyhtymä Oy:n hallituksessa. Porvoon kaupunginvaltuustossa Anttonen on toiminut kolme kautta 1992-2004 ja Keskuskauppakamarin valtuuskunnassa vuodesta 2002. Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikön hallituksessa hän on toiminut 20 vuotta, kahteen otteeseen myös puheenjohtajana.

Risto Anttosen perheeseen kuuluvat puoliso Leena Anttonen sekä lapset Oskari (s. 1977) ja Anni (s.1979).

AHLSTROM OYJ

Risto Anttonen

Jakelu
www.ahlstrom.com

Ahlstrom on korkealaatuisten kuitumateriaalien johtava kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Yhtiön valmistamia kuitukankaita ja erikoispapereita käytetään monissa jokapäiväisissä tuotteissa, kuten suodattimissa, pyyhkimistuotteissa, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 6 100 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,8 miljardia euroa vuonna 2008. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Yhtiön internetosoite on www.ahlstrom.com.