Ahlstrom liittyi World Business Council for Sustainable Development -järjestön jäseneksi

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 07.09.2011 klo 11.40

Helsinki Syyskuu 7, 2011 - Ahlstrom Oyj, korkealaatuisia materiaaleja valmistava yritys, on liittynyt maailmanlaajuisen kestävän kehityksen järjestön, WBCSD:n (World Business Council for Sustainable Development) jäseneksi. Kestävä kehitys ja vastuullisuus ovat avainasemassa Ahlstromin liiketoiminnassa.

"Ahlstromilla on pitkä historia yrityksenä ja sosiaalisen vastuun kantajana. Yritysvastuu on ollut tärkeä osa Ahlstromin liiketoimintaa ja toimintamallia jo 160 vuotta. Olen iloinen, että he ovat päättäneet liittyä WBCSD -järjestöön",  Björn Stigson, WBCSD:n Presidentti sanoi.

"Ahlstromin sitoutuneisuus kestävään kehitykseen on vaikuttava; kestävyysajattelu kulkee läpi koko sen tuotekehityksen. Ahlstrom tuo arvokasta kokemusta ja tietotaitoa yritysneuvostoomme", Björn Stigson jatkoi.

Ahlstrom on myös WBCSD -järjestön Sustainable Forest Products Industry (SFPI) työryhmän jäsen. Työryhmässä käsitellään kestävään metsänhoitoon, puun hankintaan, energiaan, hiilipäästöihin ja hiilidioksidin talteenottoon liittyviä asioita.

SFPI työryhmässä Ahlstrom keskittyy kahteen asiaan. Yhtiö kehittää edelleen asiantuntemustaan ja johtavaa asemaansa kestävissä puukuituihin perustuvissa ratkaisuissa. Ahlstrom osallistuu myös liiketoimintaansa liittyvien toimintamallien kehittämiseen. Lisäämällä UNFCCC:n ja ilmastoneuvottelijoiden asiantuntemusta metsiin ja puukuituihin perustuvien tuotteiden hiilihyödyistä, he voivat ottaa ne paremmin huomioon toimintamalleissaan.

"Viime vuonna 82% Ahlstromin kuitumateriaalista tuli uusiutuvista lähteistä. Aiomme edelleen kasvattaa uusiutuvien raaka-aineiden käyttöä", sanoi Anna Maija Wessman, Vice President, Sustainability, Ahlstrom Oyj.

Viestintäjohtaja, Ahlstrom Oyj

Ahlstrom on korkealaatuisia materiaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman auttaen heitä pitämään etumatkansa. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, tapeteissa, kosteuspyyhkeissä, etiketeissä ja elintarvikepakkauksissa. Meillä on johtava markkina-asema niillä aloilla, joilla toimimme. 5 700 työntekijäämme palvelevat asiakkaita 26 maassa, kuudessa maanosassa. Vuonna 2010 Ahlstromin liikevaihto oli 1,9 mrd euroa. Yhtiön osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.com.