Ahlstrom myy kiinteistön Saksassa 7,5 milj. eurolla

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 28.7.2006 klo 8.30

Korkealuokkaisia kuitumateriaaleja valmistava Ahlstrom on myynyt tänään Hochheimissa, Saksassa sijaitsevan kiinteistön WM-Bauträger-yhtiölle. Kauppahinta oli 7,5 milj. euroa. Ahlstrom kirjaa myynnistä noin 4 miljoonan euron myyntivoiton kolmannelle neljännekselle.

Kiinteistön myynti on jatkoa kesäkuussa tehdylle kaupalle, jossa Ahlstrom myi ensimmäisen osan Hochheimissa sijaitsevasta kiinteistöstään. Kaupan myötä Ahlstrom on luopunut kokonaan Hochheimissa omistamistaan kiinteistöistä. Kauppa tukee Ahlstromin strategiaa keskittyä korkealuokkaisiin kuitumateriaaleihin samalla kun yhtiö luopuu ydinliiketoimintaansa kuulumattomista omaisuuseristä ja vähentää niihin liittyviä kustannuksia.

Nyt myyty kiinteistö koostuu noin 66 000 m² kokoisesta tontista sekä tuotanto-, varasto- ja toimistorakennuksista, ja se oli osa Ahlstromin muilta osin jo aiemmin divestoimaa pakkausliiketoimintaa.

Risto Anttonen, johtaja, kaupalliset toiminnot, puh. 050 597 8400

Jakelu:
OMX Helsinki
www.ahlstrom.com

Ahlstrom on johtava korkealaatuisten kuitumateriaalien kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Yhtiön valmistamia kuitukankaita ja erikoispapereita käytetään monissa jokapäiväisissä tuotteissa, esim. suodattimissa, hygieniapyyhkeissä, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 5 800 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli 1,55 mrd euroa vuonna 2005. Ahlstromin osake on noteerattu Helsingin Pörssin päälistalla. Yhtiön internet-osoite on www.ahlstrom.com.