Ahlstrom Oyj:n tarkastusvaliokunnan esitykset tilintarkastajaksi ja tilintarkastajan palkkioiksi

Ahlstrom Oyj Pörssitiedote 7.3.2007

Ahlstrom Oyj:n yhtiöjärjestyksen mukaan yhtiölle valitaan varsinaisessa yhtiökokouksessa yksi tilintarkastaja, jonka tulee olla Keskuskauppakamarin hyväksymä tilintarkastusyhteisö.

Ahlstromin tarkastusvaliokunta on päättänyt ehdottaa 30.3.2007 kokoontuvalle varsinaiselle yhtiökokoukselle, että tilintarkastajaksi valitaan KPMG Oy Ab, joka on ilmoittanut yhtiön päävastuulliseksi tilintarkastajaksi KHT Sixten Nymanin. Ehdotettu yhteisö sekä sen ilmoittama päävastuullinen tilintarkastaja ovat antaneet suostumuksensa tehtävään.

Tarkastusvaliokunta ehdottaa, että tilintarkastajan palkkiot maksetaan laskun mukaan.

Ahlstrom Oyj

toimitusjohtaja Jukka Moisio, puh. 010 888 4700
talousjohtaja Jari Mäntylä, puh. 010 888 4768

Ahlstrom on johtava korkealaatuisten kuitumateriaalien kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Yhtiön valmistamia kuitukankaita ja erikoispapereita käytetään monissa jokapäiväisissä tuotteissa, esim. suodattimissa, hygieniapyyhkeissä, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 5 700 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli 1,6 mrd euroa vuonna 2006. Ahlstromin osake on noteerattu Helsingin Pörssissä. Yhtiön internet-osoite on www.ahlstrom.com.