Ahlstrom sulkee kaksi kuitukangastuotelinjaa Italiassa

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 6.7.2009

Ahlstrom sulkee kaksi kuitukangastuotelinjaa Italiassa

Ahlstrom on päättänyt yhteistoimintaneuvottelut henkilöstön edustajien kanssa Home & Personal Nonwovens -liiketoiminta-alueen (Fiber Composites -toimiala, kuitukankaiden valmistus) uudelleenjärjestelyistä Italiassa. Gallaraten tehdas ja yksi tuotantolinja Cressan tehtaalla suljetaan heikon markkinakysynnän ja pitkän aikavälin huonon kannattavuuden vuoksi.

Toisin kuin 7.1.2009 ilmoitettiin, Carbonaten tehdasta ei suljeta. Sulkemisten aiheuttama henkilöstövähennys on yhteensä 48 henkilöä kaikilla kolmella tehtaalla, Carbonate mukaan lukien.

Sulkemisiin liittyvät kertaluonteiset kustannukset ovat 19 miljoonaa euroa, joista 5,2 miljoonaa euroa on rahavirtavaikutteisia. Aiemmin ilmoitetun mukaisesti nämä erät on kirjattu Ahlstromin vuoden 2008 viimeisen vuosineljänneksen tulokseen.

Nämä kapasiteetin sulkemiset liittyvät tammikuussa 2009 käynnistettyyn rakennemuutosohjelmaan, joten ne eivät kuulu huhtikuussa ilmoitetun 50 miljoonan euron rakennemuutosohjelman piiriin.

AHLSTROM OYJ
Jan Lång

Seppo Parvi
Talousjohtaja

Jean-Marie Becker
Johtaja, Home & Personal Nonwovens -liiketoiminta-alue

Jakelu:

Ahlstrom on korkealaatuisten kuitumateriaalien johtava kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Yhtiön valmistamia kuitukankaita ja erikoispapereita käytetään monissa jokapäiväisissä tuotteissa, kuten suodattimissa, pyyhkimistuotteissa, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 6 100 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,8 miljardia euroa vuonna 2008. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Yhtiön internetosoite on www.ahlstrom.com.