Muutos Ahlstromin nimitysvaliokunnassa

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 17.12.2012 klo 16.30

Ahlstromin hallitus on tänään nimittänyt KTM, MBA Alexander Ehrnroothin nimitysvaliokunnan hallitukseen kuulumattomaksi jäseneksi. Ehrnrooth (synt.1974) on Virala Oy Ab:n toimitusjohtaja, Fiskars Oyj:n hallituksen varapuheenjohtaja sekä Wärtsilä Oyj:n hallituksen jäsen.

Alexander Ehrnrooth edustaa Vimpu Intressenter Ab:ta, joka on Ahlstromin toiseksi suurin osakkeenomistaja sekä Belgrano Investments Oy:tä. Nimitysvaliokunnassa on kolme hallituksen jäsentä sekä kolme merkittäviä osakkeenomistajia edustavaa jäsentä. Valiokunnan kokoonpanolla pyritään lisäämään osakkeenomistajien vaikutusmahdollisuuksia nimitysasioissa.

Nimitysvaliokunnan jäsenet 17.12 2012 lähtien ovat Peter Seligson, Pertti Korhonen, Anders Moberg sekä hallitukseen kuulumattomina jäseninä Risto Murto, Thomas Ahlström ja Alexander Ehrnrooth.

Ahlstrom on korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman. Ahlstrom auttaa kumppaneitaan pysymään kehityksen kärjessä. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, leikkaussalivaatteissa ja -liinoissa, tapeteissa, lattioissa, etiketeissä ja elintarvikepakkauksissa. Meillä on johtava markkina-asema toimialoillamme. Ahlstromin 5 200 työntekijää palvelevat asiakkaita 28 maassa kuudessa eri maanosassa. Vuonna 2011 Ahlstromin pro forma -liikevaihto oli noin 1 miljardia euroa.  Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Sijoittajatietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.fi.