Nimityksiä Ahlstromin taloushallinnossa

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 2.11.2009

Ahlstrom Oyj, korkealaatuisten kuitumateriaalien ja erikoispapereiden valmistaja, ilmoittaa tänään nimityksistä taloushallinnossaan.

Jouni Kallio, s. 1962, KTM, on nimitetty Ahlstromin rahoitusjohtajaksi (Group Treasurer) 1.11.2009 alkaen. Kallio siirtyy Ahlstromin palvelukseen Aventum Rahastoyhtiöstä, jossa hän työskenteli sijoitusjohtajana. Ennen edellistä tehtäväänsä hän toimi lähes kahdenkymmenen vuoden ajan Stora Ensossa useissa rahoitustehtävissä toimipaikkoinaan Helsinki, Bryssel ja Lontoo.

Kari Kohonen, s. 1955, ekonomi, on nimitetty johtajaksi (Group Controller) vastuualueinaan konserniraportointi, verotus ja sisäinen valvonta 1.1.2010. alkaen. Kari Kohonen siirtyy tehtäväänsä yhtiön sisältä USA:sta, jossa hän työskentelee sisäisen tarkastuksen johtajana. Kohonen on työskennellyt Ahlstromin palveluksessa eri tehtävissä vuodesta 1980.

Kari Suominen, s. 1964, DI, MBA, on nimitetty tietohallintojohtajaksi (Chief Information Officer) 5.10.2009 alkaen. Suominen siirtyi Ahlstromin palvelukseen Konecranesista, jossa hän työskenteli eri johtotehtävissä vuodesta 2002 lähtien, viimeksi tuotannon kehitysjohtajana. Edellisen tehtävänsä lisäksi Suomisella on pitkä kokemus eri tietohallinnon tehtävistä.

Jouni Kallion, Kari Kohosen ja Kari Suomisen asemapaikka on yhtiön pääkonttori Helsingissä. He kaikki raportoivat konsernin talousjohtajalle.

Ahlstrom Oyj
Seppo Parvi, talousjohtaja

www.ahlstrom.com

Ahlstrom on korkealaatuisten kuitukankaiden ja erikoispapereiden johtava kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Ahlstromin tuotteita käytetään monissa jokapäiväisissä sovelluksissa, kuten suodattimissa, pyyhkimistuotteissa, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 6 000 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,8 miljardia euroa vuonna 2008. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Yhtiön internetosoite on www.ahlstrom.com.