Ahlstrom lisää päällystettyjen papereiden tuotantokapasiteettiaan Brasiliassa

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 23.8.2010 klo 15.45

Ahlstrom Oyj, maailman johtava kuitukankaiden ja erikoispaperien valmistaja, on saanut valmiiksi päällystyskoneen nopeutta lisänneen investoinnin tehtaallaan Jacareìssa, Brasiliassa.

Päällystyskoneen korkeampi nopeus lisää tehtaan kapasiteettia tuottaa päällystettyjä papereita merkittävästi. Investoinnin avulla Ahlstrom voi paremmin vastata päällystettyjen papereiden kasvavaan kysyntään sekä vahvistaa johtavaa asemaansa Brasilian ja koko Etelä-Amerikan markkinoilla.

Jacareìn tehtaalla tuotetaan pääasiassa yksipuolisia päällystettyjä papereita, joita käytetään irrokepapereissa, etiketeissä, pakkauksissa ja muissa erikoispaperisovelluksissa.

Ahlstromin päällystetyistä papereista suuri osa valmistetaan myös Euroopassa; Ranskassa Stenayn ja Saksassa Osnabrückin tehtaalla.

Stenayn, Osnabrückin ja Jacareìn tehtaat ovat osa Ahlstromin Label and Processing -liiketoiminta-aluetta. Liiketoiminta-alueeseen kuuluu yhteensä 7 tuotantolaitosta, joista kolme sijaitsee Ranskassa, kaksi Saksassa, yksi Italiassa ja yksi Brasiliassa.

Daniele Borlatto, johtaja, Release & Label:
+39 011 926 0111, daniele.borlatto@ahlstrom.com

Valmir Piton, johtaja, Release & Label, South America:
 +55 19 3878 9201, valmir.piton@ahlstrom.com

Jakelu:
www.ahlstrom.com

Ahlstrom on korkealaatuisten kuitukankaiden ja erikoispapereiden johtava kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Ahlstromin tuotteita käytetään monissa jokapäiväisissä sovelluksissa, kuten suodattimissa, pyyhkimistuotteissa, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 5 800 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,6 miljardia euroa vuonna 2009. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Yhtiön internetosoite on www.ahlstrom.com.