Ahlstromin Louveiran tehtaan tuotanto on palautunut ennalleen

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 8.2.2011 klo 15.00

Ahlstromin Louveiran tehdas Brasiliassa on saavuttanut jälleen normaalit tuotantomääränsä tammikuussa tapahtuneiden tulvavahinkojen jälkeen.

Vaikka tehtaan tuotanto jouduttiin keskeyttämään korjaustöiden vuoksi, asiakastoimituksia pystyttiin hoitamaan osin varastosta, joka ei kärsinyt tulvavahinkoja. Lisäksi Alhstrom pystyi hoitamaan kiireellisiä asiakastoimituksia Etelä-Amerikkaan muilta, Pohjois-Amerikassa ja Euroopassa, sijaitsevilta tehtailtaan käsin.

Louveiran tehdas sijaitsee noin 100 kilometrin päässä Sao Paolosta Brasilian kaakkoisosassa ja on osa  Ahlstromin suodatinliiketoimintaa. Louveiran tehdas valmistaa suodattimia kuljetusteollisuuden tarpeisiin.

Ahlstrom arvioi että tulvan aiheuttamat taloudelliset vahingot pystytään kattamaan pääosin vakuutuksesta.

Lisätiedot:
Liisa Nyyssönen, Viestintäjohtaja

Willy D. Bordignon, Vice President, Filtration, South America
Tel. +55 1993419123

Ahlstrom on korkealaatuisten kuitukankaiden ja erikoispapereiden johtava kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Ahlstromin tuotteita käytetään monissa jokapäiväisissä sovelluksissa, kuten suodattimissa, pyyhkimistuotteissa, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 5 700 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,9 miljardia euroa vuonna 2010. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Yhtiön internetosoite on www.ahlstrom.com.