Ahlstrom lisää suodatinmateriaalien valmistuskapasiteettia Torinossa Italiassa

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 11.9.2012 klo 10.00

Ahlstrom, globaali korkealaatuisten materiaalien valmistaja, investoi suodatinmateriaalien lisäkapasiteettiin Torinon tehtaallaan Italiassa. Investoinnin arvioidaan valmistuvan vuoden 2013 kolmannella neljänneksellä, ja se sisältää kuljetusteollisuuden ja kaasuturbiinien suodatinmateriaaleja valmistavan paperikoneen parannuksen.

Investoinnin arvo on noin 10 miljoonaa euroa, ja se lisää merkittävästi Torinon tehtaan suodatinmateriaalien valmistuskapasiteettia asiakkaille maailmanlaajuisesti.

"Tämä investointi on jälleen tärkeä askel kasvusuunnitelmassamme, jossa vahvistamme jalansijaamme Euroopassa. Kasvattamalla suodatinmateriaalien valmistustamme pystymme tarjoamaan täyden valikoiman tuotteita maailmanlaajuisesti", sanoo Tommi Björnman, Filtration liiketoiminta-alueen johtaja.

"Suodatinmateriaalien valmistuksemme on kasvanut merkittävästi kahden viime vuoden aikana eri puolilla maailmaa. Tärkeimpiin investointeihin kuuluvat mm. uusi saturaattorilinja Torinossa, Louveiran tehtaan laajennus Brasiliassa sekä Binzhoun tehtaan hankinta ja laajennus Kiinassa. Jatkamme kasvua yhdessä asiakkaidemme kanssa heidän painopistealueillaan", lisää Gary Blevins, Transportation Filtration -liiketoimintayksikön johtaja.

Ahlstrom on johtava suodatinmateriaalien valmistaja, jolla on 11 suodatinmateriaaleja valmistavaa tuotantolaitosta neljässä maanosassa.

Tommi Björnman, Johtaja, Filtration
Puh. 010 888 0

Gary Blevins, Johtaja, Transportation Filtration
Puh. +1 864 234 8145

Liisa Nyyssönen, Viestintäjohtaja

Ahlstrom on korkealaatuisia materiaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman. Ahlstrom auttaa kumppaneitaan pysymään kehityksen kärjessä. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, leikkaussalivaatteissa ja -liinoissa, tapeteissa, lattioissa, etiketeissä ja elintarvikepakkauksissa. Meillä on johtava markkina-asema toimialoillamme. Ahlstromin 5 200 työntekijää palvelevat asiakkaita 28 maassa kuudessa eri maanosassa. Vuonna 2011 Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,6 miljardia euroa. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Sijoittajatietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.fi.