Ahlstrom tarjoaa suodatinmateriaaleille entistä parempaa testausta

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 2.2.2012 klo 11.00

Ahlstrom Oyj, globaali korkealaatuisten materiaalien valmistaja, on tehnyt merkittäviä parannuksia suodatinmateriaaliensa testausvälinekeskukseensa Torinossa Italiassa.

Ahlstrom investoi viime vuonna suodatinmateriaaliensa testaukseen ja jatkojalostukseen, ja nyt Torinossa sijaitsevaan tekniseen keskukseen on hankittu huippuunsa viritetty testaus- ja simulointilaitteisto. Testausta voidaan tehdä sekä valmiille suodattimille että suodatinmateriaaliarkeille. Tekninen keskus tarjoaa tutkimus- ja kehityspalveluja kaikkiin kuljetusteollisuuden-, ilman- ja nestesuodatinsovelluksiin.

Kattavan testausvälineistön lisäksi keskuksessa on suodatinmateriaalien laskostus- ja jatkojalostuslaitteisto, jolla voi rakentaa prototyyppejä ja simuloida todellisia suodatusolosuhteita. Näin suodatinmateriaalit ja sovellukset saadaan vaadittujen normien ja käyttötarkoitusten mukaisiksi.

Tekniseen keskukseen tehdyt investoinnit tarjoavat Ahlstromin asiakkaille tukea ja asiantuntemusta maailmanlaajuisesti. "Testaus- ja jatkojalostuslaitteistoon tekemämme investointi on jälleen uusi esimerkki sitoutumisestamme suodatinmateriaaleihin. Olemme nyt entistä paremmin varustautuneita työskentelemään asiakkaidemme kanssa ja kehittämään yhdessä ideoita uuden sukupolven suodattimiin", sanoi Tommi Björnman, Filtration-liiketoiminta-alueesta vastaava johtaja.

Ahlstrom on maailman suurin suodatinmateriaalivalmistaja. Ahlstromin Filtration-liiketoiminta-alueella on Torinossa sijaitsevan keskuksen lisäksi myös viisi muuta teknistä keskusta Pohjois- ja Etelä-Amerikassa sekä Aasiassa. Ne tarjoavat tutkimus- ja kehitystukea suodatinmateriaalien tuotekehitykseen ja testaukseen maailmanlaajuisesti.

Fulvio Capussotti, Vice President, Advanced Filtration
Puh. +390 119 260 111,

Gary Blevins, Vice President, Transportation Filtration
Puh. + 1 864 234 8145

Liisa Nyyssönen, viestintäjohtaja

Ahlstrom on korkealaatuisia materiaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman auttaen heitä pitämään etumatkansa. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, tapeteissa, etiketeissä ja elintarvikepakkauksissa. Meillä on johtava markkina-asema niillä aloilla, joilla toimimme. 5 200 työntekijäämme palvelevat asiakkaita 28 maassa, kuudessa maanosassa. Vuonna 2011 Ahlstromin liikevaihto oli 1,6 mrd euroa. Yhtiön osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.com.