Ahlstrom korottaa maalarinteippien pohjapapereiden hintoja

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 15.11.2013 klo 13.00

Ahlstrom, globaali korkealaatuisten kuitumateriaalien valmistaja, korottaa Food and Medical -liiketoiminta-alueen valmistamien maalarinteippimateriaalien hintoja. Hinnankorotukset johtuvat korkeina pysyneistä raaka-aine-, kemikaali- ja energiakustannuksista.
Hinnankorotukset koskevat kaikkia Euroopassa valmistettuja maalarinteippituotteita ja ne tulevat voimaan 15.12.2013 alkaen. Korotukset ovat enintään 4 % ja niiden taso riippuu tuotteesta, markkinasta ja voimassaolevista sopimuksista. Tarkemmista yksityiskohdista keskustellaan asiakkaiden kanssa lähitulevaisuudessa.
Ahlstrom tarjoaa laajimman valikoiman korkealaatuisia maalarinteipin pohjapapereita, jotka mahdollistavat erityisen terävän jäljen maalatessa ja optimaalisen suojan herkemmillekin pinnoille. Food and Medical -liiketoiminnan lopputuotekohteita ovat teepussit, kahvin suodattimet, elintarvikepakkaukset, leivontapaperit, maalarinteippi, leikkaussaliliinat ja -vaatteet sekä sterilisointikääreet.

Ahlstrom on korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman auttaen heitä pitämään etumatkansa. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, leikkaussalivaatteissa ja -liinoissa, diagnostiikassa, tapeteissa, lattioissa ja elintarvikepakkauksissa. Meillä on johtava markkina-asema niillä aloilla, joilla toimimme. Vuonna 2012 Ahlstromin liikevaihto jatkuvista toiminnoista (ilman Label and Processing -liiketoimintoja) oli noin 1 miljardia euroa. Yhtiömme 3 800 työntekijää palvelevat asiakkaita 24 maassa. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.com.