Ahlstrom on saanut paperilaatujen neliömassan keventämiseen liittyvän investoinnin päätökseen Stenayn tehtaallaan Ranskassa

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 12.4.2013 klo 12.00

Ahlstrom, globaali korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava yritys, on saanut aiemmin ilmoittamansa 7 miljoonan euron investoinnin päätökseen Stenayn tehtaallaan Ranskassa. Investoinnin myötä tehtaan tuotevalikoima on laajentunut toispuolisesti päällystetyissä papereissa, joita käytetään metalloiduissa etiketeissä ja joustopakkauksissa.

Stenayn paperikone 3:lla valmistettavan paperilaatuvalikoiman neliömassa on nyt 50 - 160 g/m². Näitä päällystettyjä papereita käytetään metalloiduissa etiketeissä ja joustopakkauksissa, kuten keksi-, makeis-, ja kahvipaketeissa, farmasia-, lemmikkieläinruoka- ja teepussipakkauksissa, purutupakkapusseissa ja jogurttipurkkien käärepapereissa.

"Keventämällä metalloitujen etikettien, joustopakkausten sekä muiden graafisten ja teollisten sovelluksien neliömassaa, Ahlstrom vastaa kevyempien pakkausten tarpeeseen. Investoinnin myötä pakkausten ympäristövaikutukset vähenevät", sanoo Daniele Borlatto, Label and Processing -liiketoiminnan johtaja.

Stenayssa valmistettavien joustopakkauspapereiden brändit ovat tunnettuja: Gerbier HDS, Gerstar HDS, Gerstar 404, Gerstar 604, Gersan, Gervalux sekä Metalkote metalloiduille etiketeille.

Tämän investoinnin myötä Ahlstrom tarjoaa asiakkailleen mm. entistä parempaa suorituskykyä konvertointiprosessin aikana.

Stenayn tehdas on osa Ahlstromin Label and Processing -liiketoiminta-aluetta, jolla on yhteensä kuusi tehdasta Ranskassa, Saksassa, Italiassa ja Brasiliassa.

Daniele Borlatto
Label and Processing -liiketoiminnan johtaja

Thibault de Carayon,
Vice President, Graphics & Packaging
Puh. +33 1 49 74 49 64

Ahlstrom on korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman auttaen heitä pitämään etumatkansa. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, leikkaussalivaatteissa ja -liinoissa, diagnostiikassa, tapeteissa, lattioissa ja elintarvikepakkauksissa. Meillä on johtava markkina-asema niillä aloilla, joilla toimimme. Vuonna 2012 Ahlstromin liikevaihto jatkuvista toiminnoista (ilman Label and Processing -liiketoimintoja) oli noin 1 miljardia euroa. Yhtiömme 3 800 työntekijää palvelevat asiakkaita 28 maassa, kuudessa maanosassa. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.com.