Ahlstrom-Munksjö käynnistää yhteistoimintaneuvottelut Karhulan tehtaalla koronaviruspandemian seurauksena

AHLSTROM-MUNKSJÖ OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 1.4.2020 klo 14.00

Ahlstrom-Munksjö käynnistää yhteistoimintaneuvottelut koronaviruspandemian aiheuttamien liiketoimintavaikutusten vuoksi Karhulan tehtaalla. Neuvottelujen piirissä on Ahlstrom-Munksjö Glassfibre Oy:n koko henkilöstö, noin 85 henkilöä.

Koronaviruspandemialla on tilapäisiä vaikutuksia Karhulan tehtaan asiakkaiden liiketoimintaan ja tuotantoon, mikä heijastuu myös Karhulan tehtaan tilauskantaan. Yhteistoimintaneuvotteluissa käsitellään väliaikaisia toimenpiteitä, joilla pyritään sopeuttamaan lasihuovan tuotanto ja kustannukset vastaamaan muuttunutta markkinatilannetta. Sopeutustoimien arvioidaan johtavan enintään 90 päivän lomautuksiin.

Koronaviruksen aiheuttamissa poikkeuksellisissa olosuhteissa koko henkilöstön terveys ja turvallisuus on elintärkeää kuten myös asiakkaiden tarpeista huolehtiminen. Ahlstrom-Munksjö on täysin sitoutunut näiden varmistamiseen.

Ahlstrom-Munksjön Karhulan tehdas on osa Glass Fiber Tissue -liiketoimintaa, joka valmistaa lasikuitumateriaaleja pääasiassa lattiapäällystesovelluksiin sekä rakennus- ja kuljetusteollisuuden tarpeisiin. Karhulan tehtaan lasihuovalle suurin loppukäyttäjä on lattiapäällystysteollisuus.

Pekka Helynranta
Vice President, Glass Fibre Tissue

Ahlstrom-Munksjö lyhyesti
Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja, joka tarjoaa innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja asiakkailleen maailmanlaajuisesti. Tavoitteenamme on laajentaa kuitupohjaisten arkipäivän ratkaisujen käyttöä.  Tarjontamme koostuu suodatinmateriaaleista, irrokepohjapapereista, elintarvike- ja juomateollisuuden käsittelymateriaaleista, laminaattipapereista, hiomatuotteiden ja teippien pohjapapereista, sähköteknisistä papereista, lasikuitumateriaaleista sekä terveydenhuollon kankaista ja diagnostiikkasovelluksista. Lisäksi tarjoamme laajan valikoiman muita erikoispapereita teollisuuden ja kuluttajien käyttöön. Liikevaihtomme on noin 3 miljardia euroa vuodessa ja meitä on noin 8 000 henkilöä. Ahlstrom-Munksjön osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.