Ahlstrom aloittaa neuvottelut suodatinmateriaalien jatkojalostustoimintojen siirtämisestä Yhdysvalloissa

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 11.10.2006 klo 8.50
Korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava Ahlstrom suunnittelee nesteiden suodatinmateriaalien jatkojalostustoimintojen siirtoa Mount Holly Springsin tehtaalta Pennsylvaniasta Bishopvillen tehtaalle Etelä-Carolinaan. Toimintojen siirto voi toteutuessaan vaikuttaa 60 henkilön työpaikkaan. Ahlstrom käynnistää neuvottelut paikallisen United Steel Workers Union -ammattiliiton kanssa mahdollisimman pikaisesti.

Ahlstromin jatkojalostettujen tuotteiden myynti nesteiden suodatinmateriaalien markkinoilla on kehittynyt maailmanlaajuiseksi viime vuosien aikana. Kilpailu alalla on kiristynyt, sillä osa Ahlstromin kilpailjoista toimii alemman kustannustason maissa. Ahlstrom kuuluu eräillä tuotealueilla alan johtaviin toimijoihin, ja suunnitellulla jatkojalostuksen keskittämisellä Ahlstrom haluaa turvata markkina-asemansa ja säilyttää kilpailukykynsä myös tulevaisuudessa.

Paperin valmistus, tutkimus ja tuotekehitys, asiakaspalvelu sekä hallinto jäävät edelleen Mount Holly Springsiin. Ahlstromin asiakaspalvelu jatkuu häiriöttä. Asiakkaiden kanssa käydään tarkempia keskusteluja jatkojalostuksen siirron vaikutuksista asiakkaisiin, kun neuvottelut ammattiliiton kanssa ovat päättyneet.

Ahlstromin Suodatinmateriaalit-liiketoiminta-alue on johtava ilman, nesteiden sekä kuljetusvälineteollisuuden suodatinmateriaalien valmistaja. Liiketoiminta-alueella on 12 tuotantolaitosta neljässä maanosassa.

Jukka Moisio, toimitusjohtaja, Ahlstrom Oyj, puh. 010 888 4700

Jakelu:
Helsingin pörssi
www.ahlstrom.com

Ahlstrom on johtava korkealaatuisten kuitumateriaalien kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Yhtiön valmistamia kuitukankaita ja erikoispapereita käytetään monissa jokapäiväisissä tuotteissa, esim. suodattimissa, hygieniapyyhkeissä, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 5 800 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli 1,55 mrd euroa vuonna 2005. Ahlstromin osake on noteerattu Helsingin Pörssin päälistalla. Yhtiön internet-osoite on www.ahlstrom.com.