Tulosvaroitus: Ahlstromin tuotteiden kysyntä heikentynyt edelleen ensimmäisellä vuosineljänneksellä

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 18.3.2009

Ahlstrom Oyj, maailman johtava erikoispaperien ja kuitukankaiden valmistaja, ilmoittaa, että yhtiön liiketoimintaan jo viime vuoden viimeisellä neljänneksellä vaikuttanut markkinoiden haasteellisuus on jatkunut alkuvuoden aikana. Tämän seurauksena useimpien Ahlstromin tuotteiden kysyntä on edelleen heikentynyt kuluvan vuoden ensimmäisellä neljänneksellä verrattuna viime vuoden neljänteen neljännekseen.

Ahlstromin 5.2.2009 julkaisemassa tilinpäätöstiedotteessa yhtiö ennakoi toimintaympäristönsä olevan erittäin haasteellinen vuonna 2009 ja tuotteidensa kysynnän ennustamisen olevan mahdollista vain hyvin lyhyellä aikavälillä. Yhtiö arvioi tuolloin kysynnän vaihtelevan merkittävästi tuotelinjoittain sekä asiakastoimialojen yleisen kehityksen mukaan.

Ahlstrom julkaisee tammi-maaliskuun 2009 osavuosikatsauksen 29.4.2009.

Ahlstrom Oyj

Jan Lång

Jari Mäntylä
talousjohtaja

Jakelu:

Ahlstrom on korkealaatuisten kuitumateriaalien johtava kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Yhtiön valmistamia kuitukankaita ja erikoispapereita käytetään monissa jokapäiväisissä tuotteissa, kuten suodattimissa, pyyhkimistuotteissa, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 6 400 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,8 miljardia euroa vuonna 2008. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Yhtiön internetosoite on www.ahlstrom.com.