Ahlstrom vetäytyy Porous Power Technologies -yhtiöstä

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 9.10.2014 klo 8.30

Ahlstrom vetäytyy Porous Power Technologies -yhtiöstä

Ahlstrom, globaali korkealaatuisten kuitumateriaalien valmistaja, on päättänyt olla tekemättä lisäsijoituksia Porous Power Technologies, LLC:hen. Yhdysvaltalainen tytäryhtiö ei ole onnistunut kehittämään kuitukangaspohjaista ratkaisua akkuseparaattorituotteeksi, jonka mahdolliset asiakkaat hyväksyisivät.

Tästä johtuen Porous Power Technologiesin hallitus on päättänyt ajaa toimintansa hallitusti alas. Ahlstrom kirjaa vuoden 2014 kolmannen neljänneksen tulokseensa veroilla vähennetyn noin 8 miljoonan euron arvonalennuksen. Kirjauksella ei ole merkittävää rahavirtavaikutusta.

Ahlstrom hankki 49,5 % osuuden Porous Power Technologiesta vuonna 2011 ja omistaa tällä hetkellä noin 60 % yhtiön osakekannasta.

Ahlstrom on korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman auttaen heitä pitämään etumatkansa. Tavoitteenamme on kasvaa puhtaaseen ja terveeseen elinympäristöön tähtäävän tuotevalikoiman avulla. Kuitumateriaalejamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, terveydenhuollon kankaissa, laboratorio- ja bioteknologiasovelluksissa, tapeteissa ja elintarvikepakkauksissa. Vuonna 2013 Ahlstromin liikevaihto jatkuvista toiminnoista oli noin miljardi euroa. Yhtiömme 3 500 työntekijää palvelevat asiakkaita 24 maassa. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.com.