MUNKSJÖ OYJ, PÖRSSITIEDOTE 14.7.2016 klo. 13.00 CEST Munksjö: Lakiasiainjohtaja Gustav Adlercreutz jää eläkkeelle helmikuussa 2017, seuraajaksi valittu Andreas Elving Lakiasiainjohtaja Gustav Adlercreutz, joka on ollut yhtiön tai sen edeltäjien palveluksessa vuodesta 1984 alkaen, on päättänyt jäädä eläkkeelle helmikuun 2017 lopussa. Adlercreutzin seuraajaksi on valittu Andreas Elving, joka aloittaa Munksjöllä viimeistään 22.12.2016 mutta ottaa lakiasiainjohtajan tehtävät virallisesti vastaan 1.2.2017. Elving raportoi toimitusjohtaja Jan Åströmille, ja hänestä tulee Munksjön johtoryhmän jäsen. Elving siirtyy Munksjön palvelukseen Autoliviltä avustavan lakiasiainjohtajan tehtävistä. Hän on suorittanut oikeustieteen kandidaatin tutkinnon Uppsalan yliopistossa ja tuomioistuinharjoittelun Tukholman käräjäoikeudessa. Lisäksi hänellä on laaja kansainvälinen kokemus Mannheimer Swartling -asianajotoimistosta, jonka palveluksessa hän muun muassa työskenteli Shanghaissa neljä vuotta. ”Haluan kiittää Gustav Adlercreutzia hänen merkittävästä ja pitkäaikaisesta panoksestaan yhtiössämme sekä sen edeltäjissä. Samalla haluan toivottaa Andreas Elvingin lämpimästi tervetulleeksi. Andreasilla on vahva ja monipuolinen kokemus, ja hänestä tulee Gustaville hyvä seuraaja”, sanoo toimitusjohtaja Jan Åström. Munksjö Oyj Lisätietoja: Anna Selberg, SVP Communications, puh. +46 10 250 10 32 Made by Munksjö - Älykästä paperiteknologiaa Munksjö on maailman johtavia kehittyneiden paperituotteiden valmistajia. Tuotteiden kehittämisessä hyödynnetään älykästä paperiteknologiaa. Munksjö tarjoaa ja kehittää asiakaskohtaista innovatiivista muotoilua ja toiminnallisuutta niin lattiapintoihin, keittiökalusteisiin ja huonekaluihin kuin irrokepapereihin, kuluttajaystävällisiin pakkauksiin ja energiansiirtoonkin. Muutos kohti kestävän kehityksen mukaista yhteiskuntaa on Munksjölle luonnollinen kasvutekijä, koska yrityksen tuotteilla voidaan korvata uusiutumattomia materiaaleja. Tästä syntyy "Made by Munksjö". Munksjön läsnäolo kaikkialla maailmassa ja vuorovaikutus asiakkaiden kanssa muodostavat kansainvälisen palveluorganisaation, jossa on noin 2 900 työntekijää ja 15 toimipaikkaa Ranskassa, Ruotsissa, Saksassa, Italiassa, Espanjassa, Brasiliassa ja Kiinassa. Munksjön osake on listattu Nasdaq Helsingissä ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa www.munksjo.com.