Ahlstrom-Munksjö: Ilmoitus vuonna 2022 erääntyvän vakuudettoman joukkovelkakirjalainan vapaaehtoisesta lunastamisesta

AHLSTROM-MUNKSJÖ OYJ PÖRSSITIEDOTE 12.3.2021 klo. 15.50

Tämä ilmoitus koskee 250 miljoonan euron 9.6.2022 erääntyvää vakuudetonta 1.875 prosentin joukkovelkakirjalainaa (ISIN: FI4000261235) (”Joukkovelkakirjalaina” tai ”Joukkovelkakirjat”). Joukkovelkakirjat on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla.

Ahlstrom-Munksjö Oyj ("Ahlstrom-Munksjö") tiedotti 5.2.2021, että Joukkovelkakirjalainan ehtojen mukainen määräysvallan vaihtuminen oli tapahtunut, jonka seurauksena Joukkovelkakirjojen haltijoilla on mahdollisuus vaatia Joukkovelkakirjalainan ehtojen mukaista Joukkovelkakirjojensa takaisinmaksua. Määräaika Joukkovelkakirjojen haltijoille esittää takaisinmaksua koskeva vaatimus päättyy 19.3.2021. Ahlstrom-Munksjö tiedotti 19.2.2021 aikeestaan käyttää vapaaehtoista oikeuttaan lunastaa Joukkovelkakirjat niiden ehtojen kohdan 8 (Optional Redemption (call option)) mukaisesti sikäli kuin Joukkovelkakirjojen haltijat eivät käytä määräysvallan vaihtumiseen perustuvaa oikeuttaan vaatia Joukkovelkakirjojen ennenaikaista takaisinmaksua.

Ahlstrom-Munksjö ilmoittaa peruuttamattomasti, että se tulee lunastamaan 12.4.2021, joka on 30 päivän kuluttua tämän ilmoituksen julkistamisesta (”Lunastuspäivä”), liikkeeseen laskettujen Joukkovelkakirjojen nimellisarvon kokonaisuudessaan. Ahlstrom-Munksjö lunastaa Lunastuspäivänä kaikki Joukkovelkakirjat (mukaan lukien ne Joukkovelkakirjat, joiden osalta on vaadittu määräysvallan vaihtumiseen perustuvaa ennenaikaista takaisinmaksua) Joukkovelkakirjalainan ehtojen kohdan 8 mukaiseen lunastushintaan lisättynä Lunastuspäivään asti (Lunastuspäivää lukuun ottamatta) Joukkovelkakirjoille kertyneillä ja maksamattomilla koroilla Joukkovelkakirjalainan ehtojen mukaisesti.

Lisätietoja
Reetta Antila, rahoitusjohtaja, 050 599 3114, reetta.antila@ahlstrom-munksjo.com
Juho Erkheikki, sijoittajasuhdepäällikkö, 010 888 4731,
juho.erkheikki@ahlstrom-munksjo.com

Ahlstrom-Munksjö lyhyesti
Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja, joka tarjoaa innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja asiakkailleen maailmanlaajuisesti. Tavoitteenamme on laajentaa kuitupohjaisten arkipäivän ratkaisujen käyttöä. Tarjontamme koostuu suodatinmateriaaleista, irrokepohjapapereista, elintarvike- ja juomateollisuuden käsittelymateriaaleista, laminaattipapereista, hiomatuotteiden ja teippien pohjapapereista, sähköteknisistä papereista, lasikuitumateriaaleista, terveydenhuollon kankaista sekä energian varastointi- ja diagnostiikkasovelluksista. Lisäksi tarjoamme laajan valikoiman muita erikoispapereita teollisuuden ja kuluttajien käyttöön. Liikevaihtomme on noin 2,7 miljardia euroa vuodessa ja meitä on noin 7 800 henkilöä. Lue lisää osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.