Ahlstrom-Munksjön vuosikertomus ja vastuullisuusraportti 2020 on julkaistu

AHLSTROM-MUNKSJÖ OYJ, TILINPÄÄTÖS JA TOIMINTAKERTOMUS, 25.2.2021 klo 10.30

Ahlstrom-Munksjön vuosikertomus ja vastuullisuusraportti 2020 on julkaistu tänään yhtiön verkkosivuilla https://www.ahlstrom-munksjo.com/fi/.

”Pystyimme parantamaan tulostamme ja kehittämään liiketoimintaamme vuonna 2020 koronaviruspandemian aiheuttamista ennennäkemättömistä haasteista huolimatta. Nopea reagointimme pandemiaan oli osoitus ketteryydestämme, maailmanlaajuisesta tiimityöstämme, liiketaloudellisesta ajattelutavastamme ja vastuuntunnostamme. Julkinen ostotarjous oli puolestaan osoitus siitä, että olemme tehneet viime vuosina hyvää työtä ja luoneet houkuttelevan yrityksen. Tämän vuoden raportissa olemme keskittyneet osoittamaan miten luomme arvoa sidosryhmillemme ja integroimaan vastuullisuusraportointiamme saumattomammin. Lue lisää vuosikertomuksestamme”, sanoo viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja Johan Lindh.

Vuosikertomus ja vastuullisuusraportti 2020 on tämän tiedotteen PDF-liitteenä ja sen voi myös ladata yllä mainituilta verkkosivuilta. Raportti on saatavilla suomeksi ja englanniksi ja se sisältää tilinpäätöksen, hallituksen toimintakertomuksen, tilintarkastuskertomuksen sekä selvityksen hallinto- ja ohjausjärjestelmästä. Erillinen palkitsemisraportti 2020 on myös tämän tiedotteen PDF-liitteenä.

Ahlstrom-Munksjö julkaisee vapaaehtoisesti tilinpäätöksensä European Single Electronic Format (ESEF) raportointivaatimusten mukaisesti XHTML-tiedostona. ESEF-vaatimusten mukaisesti konsernitilinpäätöksen päälaskelmat on merkitty XBRL-merkeillä, jotka KPMG Oy on varmentanut. Vapaaehtoisesti laadittu ESEF-tilinpäätös on saatavilla tämän tiedotteen liitteenä olevassa zip-tiedostossa.

Johan Lindh, viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja, 010 888 4994, johan.lindh@ahlstrom-munksjo.com
Juho Erkheikki, sijoittajasuhdepäällikkö, 010 888 4731, juho.erkheikki@ahlstrom-munksjo.com

Ahlstrom-Munksjö lyhyesti
Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja, joka tarjoaa innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja asiakkailleen maailmanlaajuisesti. Tavoitteenamme on laajentaa kuitupohjaisten arkipäivän ratkaisujen käyttöä. Tarjontamme koostuu suodatinmateriaaleista, irrokepohjapapereista, elintarvike- ja juomateollisuuden käsittelymateriaaleista, laminaattipapereista, hiomatuotteiden ja teippien pohjapapereista, sähköteknisistä papereista, lasikuitumateriaaleista, terveydenhuollon kankaista sekä energian varastointi- ja diagnostiikkasovelluksista. Lisäksi tarjoamme laajan valikoiman muita erikoispapereita teollisuuden ja kuluttajien käyttöön. Liikevaihtomme on noin 2,7 miljardia euroa vuodessa ja meitä on noin 7 800 henkilöä. Lue lisää osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.