Jari Mäntylä nimitetty Ahlstromin talousjohtajaksi

KTM, DI Jari Mäntylä (45) on nimitetty Ahlstromin talousjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 1.3.2005 alkaen.

Jari Mäntylä aloitti Ahlstromin palveluksessa vuonna 2000 ja toimii tällä hetkellä yhtiön laskentajohtajana. Ennen Ahlstromia hän työskenteli useissa talousjohdon tehtävissä Fortum Oyj:ssa ja Outokumpu Oyj:ssa.

Mäntylän vastuualueisiin talousjohtajana kuuluvat konsernin rahoitus, laskenta, verotus, vakuutukset ja talousviestintä.

Toimitusjohtaja Jukka Moisio, puh. 010 888 4700
Laskentajohtaja Jari Mäntylä, puh. 010 888 4768

Ahlstrom on maailman johtava korkealaatuisten kuitumateriaalien kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Yhtiön valmistamia kuitukankaita ja erikoispapereita käytetään monissa jokapäiväisissä tuotteissa, esim. suodattimissa, hygieniapyyhkeissä, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman sen kaikilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 5 800 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa viidellä mantereella. Ahlstromin liikevaihto oli 1,6 mrd euroa vuonna 2004. Yhtiön Internet-osoite on www.ahlstrom.com.