Ahlstrom nostaa suodatinmateriaalien hintoja maailmanlaajuisesti

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 17.12.2010 klo 16.30

Ahlstrom, kuitukankaiden ja erikoispaperien johtava valmistaja, korottaa suodatinmateriaaliensa hintoja maailmanlaajuisesti vuoden 2011 ensimmäisellä neljänneksellä raaka-ainekustannusten kuten kemikaalien ja energian nousun jatkuessa.
Vaikka standardisellun hinta on tasoittunut tämän vuoden lopulla, erikoiskuitujen, kemikaalien ja energian hintojen nousu on jatkunut tasaisena viime kuukausien ajan.

Hinnankorotukset vaikuttavat Ahlstromin valmistamiin suodatinmateriaaleihin maailmanlaajuisesti. Hinnankorotusten taso ja ajoitus riippuu markkina-alueesta, tuotteen raaka-aineen koostumuksesta ja toimitussopimuksista. Korotukset ovat korkeintaan 12 % ja niiden yksityiskohdista keskustellaan asiakkaiden kanssa lähipäivien aikana.

Lisätiedot:
Tommi Björnman
Johtaja, Filtration
Tel. +39 0119260111, tommi.bjornman@ahlstrom.com

Gary Blevins
Johtaja, Filtration
Tel. +1 864 234 8145, gary.blevins@ahlstrom.com

Jakelu:
www.ahlstrom.com

Ahlstrom on korkealaatuisten kuitukankaiden ja erikoispapereiden johtava kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Ahlstromin tuotteita käytetään monissa jokapäiväisissä sovelluksissa, kuten suodattimissa, pyyhkimistuotteissa, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 5 800 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,6 miljardia euroa vuonna 2009. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Yhtiön internetosoite on www.ahlstrom.com.