Ahlstromin uusi suodatinmateriaali-investointi Torinon tehtaalla saatu päätökseen

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 7.8.2012 klo 13.00

Ahlstrom Oyj, globaali korkealaatuisten materiaalien valmistaja, on saanut suodatinmateriaalien lisäkapasiteettia koskevan investoinnin päätökseen Torinon tehtaalla Italiassa. Uuden saturaattorilinjan käynnistäminen on aloitettu ja sen odotetaan olevan kaupallisessa toiminnassa tämän vuoden kolmannella neljänneksellä, hieman suunniteltua aikataulua aiemmin. Investoinnin arvo, joka alustavasti ilmoitettiin joulukuussa 2010, on noin 17,5 miljoonaa euroa.

"Tämä lisäkapasiteetti Torinossa on tärkeä askel Ahlstromin Filtration -liiketoiminta-alueelle. Olemme sitoutuneet kasvamaan yhdessä asiakkaidemme kanssa tarjoamalla laajan valikoiman suodatinmateriaaleja asiakkaillemme ympäri maailman. Olemme tyytyväisiä siihen, että voimme tarjota uusinta teknologiaa asiakkaillemme sekä kuljetusteollisuuden että erikoissuodatinmateriaalien saralla. Näin autamme asiakkaitamme pysymään kehityksen kärjessä", sanoi Tommi Björnman, Filtration -liiketoiminta-alueen johtaja.

"Olemme innoissamme uudesta saturaattorilinjasta, jonka huippuluokan valvontalaitteisto takaa yhtenäisten, puhtaiden ja korkealaatuisten suodatinmateriaalien valmistuksen", sanoi Gary Blevins, Transportation Filtration -liiketoimintayksikön johtaja.
Ahlstrom on suodatinmateriaalien kansainvälinen johtaja, jolla on 11 tuotantolaitosta neljässä maanosassa. Ahlstrom ilmoitti aiemmin tänä vuonna, että yritys on tehnyt merkittäviä parannuksia testaus- ja simulointilaitteistoonsa suodatinmateriaalien testausvälinekeskukseen Torinossa Italiassa. Nämä investoinnit varmistavat Ahlstromin kyvykkyyden tarjota uusia ja innovatiivisia ratkaisuja asiakkailleen maailmanlaajuisesti.

Tommi Björnman
Johtaja, Filtration
tommi.bjornman@ahlstrom.com

Gary Blevins
Johtaja, Transportation Filtration
Puh. +1 864 234 8145
gary.blevins@ahlstrom.com

Puh. +358 10 888 4757
liisa.nyyssonen@ahlstrom.com

Ahlstrom on korkealaatuisia materiaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman. Ahlstrom auttaa kumppaneitaan pysymään kehityksen kärjessä. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, leikkaussalivaatteissa ja -liinoissa,  tapeteissa, lattioissa, etiketeissä ja elintarvikepakkauksissa. Meillä on johtava markkina-asema toimialoillamme. Ahlstromin 5 200 työntekijää palvelevat asiakkaita 28 maassa kuudessa eri maanosassa. Vuonna 2011 Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,6 miljardia euroa. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Sijoittajatietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.fi.