Ahlstrom: Fabriano Filter Median osto vahvistui

Korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava Ahlstrom vahvistaa ostavansa italialaisen Fabriano Filter Media SpA:n.

Alun perin helmikuussa julkistettu yritysosto käsittää yhden suodatinmateriaaleja valmistavan tuotantolaitoksen Sassoferratossa, Italiassa. Tehdas työllistää 32 henkilöä, ja se tullaan integroimaan osaksi Ahlstromin suodatinmateriaaliliiketoimintaa Italiassa. Kauppahinta on noin 7 miljoonaa euroa.

Yritysosto avaa Ahlstromille pääsyn nopeasti kasvaville, korkeaa suodatustehoa vaativien tuotteiden markkinoille ja täydentää yhtiön tuotevalikoimaa muun muassa nesteiden suodatinsovelluksissa. Yritysoston myötä Ahlstrom vahvistaa asemaansa yhtenä maailman johtavista suodatinmateriaalien toimittajista. Kaupan myötä Ahlstrom pystyy myös tarjoamaan asiakkailleen entistä laajemman tuotevalikoiman maailmanlaajuisesti.

"Yrityskauppa tukee strategiaamme kehittää suodatinmateriaaliliiketoimintaamme globaalisti. Mikrolasikuidusta valmistettavat suodatinmateriaalit täydentävät erinomaisesti nykyisiä teknologioitamme, ja niiden avulla pystymme tarjoamaan asiakkaillemme entistä monipuolisempia sovelluksia", sanoo Ahlstrom Oyj:n toimitusjohtaja Jukka Moisio.

Ahlstrom on maailman johtava suodatinmateriaalien valmistaja, ja sillä on 13 suodatinmateriaaleja valmistavaa tehdasta neljässä maanosassa.

Toimitusjohtaja Jukka Moisio, Ahlstrom Oyj, puh. 010 888 4700, jukka.moisio@ahlstrom.com

Jakelu:
Helsingin pörssi
www.ahlstrom.com

Ahlstrom on johtava korkealaatuisten kuitumateriaalien kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Yhtiön valmistamia kuitukankaita ja erikoispapereita käytetään monissa jokapäiväisissä tuotteissa, esim. suodattimissa, hygieniapyyhkeissä, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 6 200 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli 1,6 mrd euroa vuonna 2006. Ahlstromin osake on noteerattu Helsingin Pörssissä. Yhtiön internet-osoite on www.ahlstrom.com.