AHLSTROMILTA UUSI KOLMOISPÄÄLLYSTETTY TARRAPAPERI: EXTRACHROME X3 HAASTAA VALUPÄÄLLYSTEISET PAPERIT

Ahlstrom LabelPack-divisioona on kehittänyt uuden korkealaatuisen kolmoispäällystetyn paperin tarramarkkinoille. Extrachrome X3 -paperi on erittäin kiiltävä paperi, joka tarjoaa tarraetiketöijille korkean valkoisuuden lisäksi hyvän painettavuuden. X3 on vaihtoehto moneen sovellukseen, joissa perinteisesti on käytetty valupäällysteistä paperia.
Viineihin, alkoholijuomiin, parfyymeihin, kosmetiikkaan, erikoisruokiin sekä hygieniatuotteisiin käytettävien tarraetikettien tulee tuoda esiin tuotteen parhaat ominaisuudet sekä vahvistaa tuotemerkin arvoa.

Extrachrome X3:lla on korkean kiillon, valkoisuuden ja miellyttävän sävyn lisäksi optimaaliset lujuusominaisuudet, jotka takaavat ongelmattoman painatuksen ja jatkojalostuksen nopeilla koneilla. X3 -paperi on lakkatiivis, minkä ansiosta voidaan saavuttaa kustannussäästöjä lakkauskuluissa. Paperi on myös UV-lakattavissa.

Extrachrome X3 -paperia valmistetaan LabelPack-divisioonan Kauttuan tehtaalla, jolla on pitkä kokemus korkealaatuisten päällystettyjen papereiden tuotannosta ja kehityksestä.

X3 soveltuu offset-, flexo- sekä kohopainatukseen. Se täyttää painajien asettamat vaatimukset mm. ajettavuudessa, painatuskontrastissa sekä korkeassa painovärikiillossa. Tarrapintapaperina X3 on huipputekninen tuote, joka suoriutuu vaikeuksitta tuotantoprosessissa laminoinnista tarraetiköintiin.

Ahlstomin LabelPack-divisioona on maailman johtavia tarrateollisuuden pohja- ja pintapapereiden valmistajia. Kauttuan tehtaalla on erikoistuttu tuottamaan pintapapereita erilaisiin tarraetiketteihin kuten ruoka-, juoma-, hygienia- ja lääketeollisuuteen sekä vaativaan tekniseen etiketöintiin.

LabelPack
Ahlstromin LabelPack-divisioona valmistaa erikoispapereita muuttuviin pakkaustarpeisiin sekä tarra- ja märkäliimausetikettiteollisuudelle. Divisioona työllistää yli 1500 henkeä ja sillä on kuusi tuotantoyksikköä eri puolilla Eurooppaa. Vuonna 2001 divisioonan nettomyynti oli noin 585 milj. euroa.

Ahlstrom on johtava korkealaatuisten kuitumateriaalien valmistaja, joka palvelee erikoistuotemarkkinoita kaikkialla maailmassa. Yhtiön kuituratkaisuja käytetään laajalti jokapäiväisissä tuotteissa ympäristön, terveydenhoidon, kuljetuksen, pakkausalan sekä kotien ja toimistojen erilaisiin tarpeisiin. Yhtiö on perustettu vuonna 1851. Tänä päivänä yhtiön palveluksessa on noin 6700 henkilöä, ja sillä on tuotantolaitoksia ja myyntikonttoreita yli 20 maassa viidessä maanosassa. Ahlstromin kuitumateriaalituotannon liikevaihto vuonna 2001 oli 1,7 mrd. euroa. Yhtiön Internet-osoite on www.ahlstrom.com.