Ahlstrom korottaa etiketti- ja pakkauspapereiden hintoja

Tiedote 9.10.2007 klo 11.00

Korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava Ahlstrom korottaakaikkien etiketti- ja pakkauspapereidensa myyntihintoja raaka-aineiden ja energian kallistuttua tietyiltä osin jopa ennätyskorkealle tasolle.

Hinnankorotukset koskevat kaikkia etiketti- ja pakkauspapereita ja ne astuvat voimaan neljännen vuosineljänneksen aikana.  Korotukset koskevat kaikkia avoimia tilauksia ja niiden suuruus riippuu tuotteesta ja laskutusvaluutasta. Hinnankorotusten yksityiskohdista keskustellaan asiakkaiden kanssa.

Ahlstrom on johtava etiketti- ja pakkauspapereiden valmistaja. Tärkeimpiä etiketti- ja pakkauspapereiden käyttökohteita ovat tarraetiketit, märkäliimattavat etiketit, pakkauspaperit, tarrojen taustapaperit sekä metalloitavat ja graafiset paperit.

Diego Borello, johtaja, Etiketti- ja pakkauspaperit -liiketoiminta-alue, +39 011 92601, diego.borello@ahlstrom.com

Jakelu:
www.ahlstrom.com

Ahlstrom on johtava korkealaatuisten kuitumateriaalien kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Yhtiön valmistamia kuitukankaita ja erikoispapereita käytetään monissa jokapäiväisissä tuotteissa, esim. suodattimissa, hygieniapyyhkeissä, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 6 200 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli 1,6 mrd euroa vuonna 2006. Ahlstromin osake on noteerattu Helsingin Pörssissä. Yhtiön internet-osoite on www.ahlstrom.com.