Ahlstromin tarragrafiikoiden irrokepaperivalikoima täydentyy

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 13.12.2012 klo 12.00

Ahlstrom, globaali korkealaatuisten kuitumateriaalien valmistaja, on täydentänyt tarragrafiikkakäyttöön suunnitellun Silco(TM) Flat -irrokepaperivalikoimansa uusilla, vaativimpiin graafisiin sovelluksiin ja piirturilla leikattaviin kalvoihin soveltuvilla tuotteilla.

Isokokoisia tarraetikettejä liimataan suurille pinnoille houkuttelevan koristuksen tai mainoksen luomiseksi rakennustaiteessa, vähittäiskaupassa, ajoneuvoissa ja messuilla. Tällaisissa grafiikkalaminaateissa käytettävät irrokepaperit täytyy suunnitella erikseen, jotta ne toimivat hyvin laminoinnissa, painaessa tai piirturilla leikattaessa. Samalla saadaan huomiota herättävä visuaalinen teho liimatulle kalvopinnalle.

Johtavana irrokepaperivalmistajana Ahlstrom on vuosien varrella kehittänyt valikoiman kestävän kehityksen mukaisia paperituotteita tarragrafiikkalaminaateille. Niitä tarjotaan teollisuuden johtaville toimijoille. Viimeisimpien paino- ja leikkausteknologiakehitysten mukaisesti, Ahlstrom Silco(TM) -valikoimaa on vastikään laajennettu uusilla korkealuokkaisilla materiaaleilla.

Ahlstrom Silco(TM) Flat Premium on kehitetty vaativimpiin graafisiin sovelluksiin. Sen entistä suurempi sileys pinta- ja taustapuolilla parantaa vinyylikalvojen kiiltävyyttä samalla, kun sen taustapuolen kosteussuoja varmistaa erinomaisen tasossa pysyvyyden ja siten myös moitteettoman toiminnan painoprosessissa.

Lisäksi, Ahlstrom Silco(TM) Flat HB on suunniteltu eritysesti piirturilla leikattaville kalvoille. Tuotteen suuri sidoslujuus mahdollistaa tarkan leikkauspinnan jopa kaikkein vaativimmilla muodoilla ja pienimmillä kirjaimilla. Sen päällipuolen sileys mahdollistaa kirkkaan kiillon ja tasaisen pinnan ja varmistaa täydellisen lopputuloksen herkimmilläkin vinyyleillä tai ohuilla läpinäkyvillä kalvoilla.

Luonnonkuiduista tehty irrokepaperi on kestävän kehityksen mukaisin irrokemateriaali. Irrokepaperit tehdään täysin kierrätettävistä raaka-aineista, perustuvat kestävään metsänhoitoon, ovat kierrätettäviä ja biohajoavia.

Ahlstrom on maailman johtava irrokepaperivalmistaja, jolla on markkinoiden laajin tuotevalikoima kaikkiin tarrasovelluksiin. Yhtiön irrokepapereita valmistetaan viidellä tehtaalla joista neljä on Euroopassa ja yksi on Etelä-Amerikassa. Kaikki irrokepaperit ovat ISO 14001-, FSC® ja/tai PEFC(TM) -sertifioituja ja kuuluvat Ahlstromin Label and Processing -liiketoiminta-alueeseen.

Marco Martinez, Product Manager, Release & Label, +39 011 9260271
Liisa Nyyssönen, Viestintäjohtaja, Puh. 010 888 4757

Ahlstrom on korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman. Ahlstrom auttaa kumppaneitaan pysymään kehityksen kärjessä. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, leikkaussalivaatteissa ja -liinoissa,  tapeteissa, lattioissa, etiketeissä ja elintarvikepakkauksissa. Meillä on johtava markkina-asema toimialoillamme. Ahlstromin 5 200 työntekijää palvelevat asiakkaita 28 maassa kuudessa eri maanosassa. Vuonna 2011 Ahlstromin pro forma -liikevaihto oli noin 1 miljardia euroa.  Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Sijoittajatietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.fi.